Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)

Gestart door hiskodevries, december 07, 2018, 11:06:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

marcel234

#690
De mogelijkheid om alle velden te bewerken op de mobiele versie.
Zelfde aantal transecten getoond wordt als in de oude versie en niet minder..

Datura

Deze:

Citaat van: Datura op januari 06, 2019, 21:00:32 PM
Bij deze de wens om in het overzicht met je eigen foto's (dit scherm in mijn geval: https://waarneming.nl/users/8740/photos/?), bij soorten niet 'exact' een soort te hoeven selecteren, maar ook met een deel van de soortnaam te kunnen werken (evt met Wildcards). Dus als ik in het soortvakje 'Trifolium' typ, dat ik dan al mijn foto's van klaversoorten van het genus trifolium te zien krijg.

Zie ik nog niet in het wensenlijstje terug, en ik zou ook graag met wildcard willen zoeken in dit scherm: https://waarneming.nl/users/8740/observations/? (Handig als je bijvoorbeeld in het veld een onzekere Plagiothecium hebt ingevoerd, maar je weet later niet meer als welke soort Plagiothecium. Is natuurlijk wel achter te komen, maar zoeken met een wild card is het snelste).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

SlechtValk

Citaat van: marcel234 op maart 17, 2019, 20:17:48 PM
De mogelijkheid om alle velden te bewerken op de mobiele versie.
Zelfde aantal transecten getoond wordt als in de oude versie en niet minder..

Misschien is het handig om iets duidelijker aan te geven waar je op doelt...
Op welke pagina probeer je velden te bewerken en welke werken niet naar behoren?

Als het aantal transecten verschilt lijkt me dat een bug... (tenzij er een duidelijke reden voor is)...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Citaat van: Datura op maart 17, 2019, 20:41:24 PM
Deze:

Citaat van: Datura op januari 06, 2019, 21:00:32 PM
Bij deze de wens om in het overzicht met je eigen foto's (dit scherm in mijn geval: https://waarneming.nl/users/8740/photos/?), bij soorten niet 'exact' een soort te hoeven selecteren, maar ook met een deel van de soortnaam te kunnen werken (evt met Wildcards). Dus als ik in het soortvakje 'Trifolium' typ, dat ik dan al mijn foto's van klaversoorten van het genus trifolium te zien krijg.

Zie ik nog niet in het wensenlijstje terug, en ik zou ook graag met wildcard willen zoeken in dit scherm: https://waarneming.nl/users/8740/observations/? (Handig als je bijvoorbeeld in het veld een onzekere Plagiothecium hebt ingevoerd, maar je weet later niet meer als welke soort Plagiothecium. Is natuurlijk wel achter te komen, maar zoeken met een wild card is het snelste).
Helemaal mee eens. De plek waar je nu een soort kan selecteren zou vervangen moeten worden door een zoek optie die binnen de taxonomie, opmerkingen en geografie zoekt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Kunnen a.u.b. de twee items "Foto's" en "Geluiden" ook in het menu van de waarnemer geplaatst worden? (zie bijgevoegde afbeelding)

Het is erg raar dat alle tabbladen ook in dat menu te vinden zijn, behalve deze twee (en geavanceerd, maar daarvan kan ik me voorstellen dat je die er niet in plaatst).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Datura

Citaat van: hiskodevries op maart 18, 2019, 07:21:19 AM
Citaat van: Datura op maart 17, 2019, 20:41:24 PM
Deze:

Citaat van: Datura op januari 06, 2019, 21:00:32 PM
Bij deze de wens om in het overzicht met je eigen foto's (dit scherm in mijn geval: https://waarneming.nl/users/8740/photos/?), bij soorten niet 'exact' een soort te hoeven selecteren, maar ook met een deel van de soortnaam te kunnen werken (evt met Wildcards). Dus als ik in het soortvakje 'Trifolium' typ, dat ik dan al mijn foto's van klaversoorten van het genus trifolium te zien krijg.



Zie ik nog niet in het wensenlijstje terug, en ik zou ook graag met wildcard willen zoeken in dit scherm: https://waarneming.nl/users/8740/observations/? (Handig als je bijvoorbeeld in het veld een onzekere Plagiothecium hebt ingevoerd, maar je weet later niet meer als welke soort Plagiothecium. Is natuurlijk wel achter te komen, maar zoeken met een wild card is het snelste).
Helemaal mee eens. De plek waar je nu een soort kan selecteren zou vervangen moeten worden door een zoek optie die binnen de taxonomie, opmerkingen en geografie zoekt
Vind ik een goed idee, maar vooralsnog ben ik tevreden met alleen de soorten (functionaliteit die immers ook al in de oude versie zat).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

hiskodevries

Citaat van: SlechtValk op maart 18, 2019, 20:28:48 PM
Kunnen a.u.b. de twee items "Foto's" en "Geluiden" ook in het menu van de waarnemer geplaatst worden? (zie bijgevoegde afbeelding)

Het is erg raar dat alle tabbladen ook in dat menu te vinden zijn, behalve deze twee (en geavanceerd, maar daarvan kan ik me voorstellen dat je die er niet in plaatst).
dat valt onder less is more.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

#697
minder links is minder verwarring volgens het uitgangspunt (over een jaar zullen we dat nog wel eens opnieuw bekijken hoeveel daar dan staan ::) )
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

RutgerB

Ik heb een oude waarneming (uit 2007) ingevoerd waar ik de exacte vindplaats niet meer van weet. Ik kan nu zelf niet de nauwkeurigheid wijzigen / instellen en ik kan ook niet een gebied aanduiden als vindplaats. Ik zou dat graag wel willen kunnen.  Al was het maar om andere waarnemers niet op een verkeerd spoor te zetten.

hiskodevries

Citaat van: Rutger Barendse op maart 19, 2019, 12:04:40 PM
Ik heb een oude waarneming (uit 2007) ingevoerd waar ik de exacte vindplaats niet meer van weet. Ik kan nu zelf niet de nauwkeurigheid wijzigen / instellen en ik kan ook niet een gebied aanduiden als vindplaats. Ik zou dat graag wel willen kunnen.  Al was het maar om andere waarnemers niet op een verkeerd spoor te zetten.
tsja buiten dat het niet kan kun je je ook afvragen wat het nut is ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

#700
Citaat van: hiskodevries op maart 19, 2019, 07:22:54 AM
Citaat van: SlechtValk op maart 18, 2019, 20:28:48 PM
Kunnen a.u.b. de twee items "Foto's" en "Geluiden" ook in het menu van de waarnemer geplaatst worden? (zie bijgevoegde afbeelding)

Het is erg raar dat alle tabbladen ook in dat menu te vinden zijn, behalve deze twee (en geavanceerd, maar daarvan kan ik me voorstellen dat je die er niet in plaatst).
dat valt onder less is more.

Nou dan kan "wijzig wachtwoord" ook wel uit dit menu verwijderd worden (en onder "instellingen") geplaatst worden... En zelfs dit menu "instellingen"... vanuit het profiel ook te bereiken en eigenlijk vanuit daar (mijns inziens) logischer.
Die link is vele malen minder nuttig dan de door mij genoemde twee links...

EDIT: Overigens raar dat in het gebruikersmenu (rechts bovenin) de instellingen-pagina "Instellingen" heet en binnen het profiel ineens "(Wijzig) Voorkeuren"... zou logischer zijn om ze overal hetzelfde te noemen.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Rien Ondersteijn

Citaat van: hiskodevries op maart 19, 2019, 12:20:33 PM
Citaat van: Rutger Barendse op maart 19, 2019, 12:04:40 PM
Ik heb een oude waarneming (uit 2007) ingevoerd waar ik de exacte vindplaats niet meer van weet. Ik kan nu zelf niet de nauwkeurigheid wijzigen / instellen en ik kan ook niet een gebied aanduiden als vindplaats. Ik zou dat graag wel willen kunnen.  Al was het maar om andere waarnemers niet op een verkeerd spoor te zetten.
tsja buiten dat het niet kan kun je je ook afvragen wat het nut is ?

Hisko : ik begrijp je antwoord niet....het moet toch mogelijk zijn om een ouwe waarneming van plek te wijzigen ?  ? Of beter aan te duiden ?
En dan ook nog vrij precies ? Ik heb er net éentje geprobeerd : die heeft nu een precisie van 59 meter....Dat wordt een heel leger sturen om die te vinden....
Misschien was een of andere waarnemer destijds geografisch minder onderlegd ,had ie een borreltje op of vergistte zich gewoon....! ?
Groene groe[n]tjes.Rien.

hiskodevries

Rien, volgens mij heb je het geval van Rutger niet goed gelezen, hij wil een oude waarneming niet preciezer wijzigen, integendeel.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Deborah

Nu dat ik een tijdje met waarneming.nl heb gewerkt merk ik dat ik het fijn zou vinden als ik een concept-waarneming zou in kunnen voeren. Ik gebruik de smartphone-app voor mijn locatie en mijn fotocamera voor de foto's. Als ik via de app mijn waarnemingen invoeg komen ze al 'live' te staan voordat ik mijn foto's, juiste benaming en details kan toevoegen.
Met vriendelijke groet, Deborah

RutgerB

Citaat van: hiskodevries op maart 19, 2019, 17:30:41 PM
Rien, volgens mij heb je het geval van Rutger niet goed gelezen, hij wil een oude waarneming niet preciezer wijzigen, integendeel.
Dat klopt. Je vroeg naar het nut. Dat kan ik uitleggen.

Er zijn heel wat waarnemers die oudere waarnemingen alsnog invoeren. Die kunnen van henzelf zijn, maar ook van anderen. Bijvoorbeeld als iemand is overleden of het zelf niet kan of liever aan anderen overlaat.  Veel van die waarnemingen hebben geen exacte coördinaten.  Het kan een waarneming zijn voorzien van straatnaam, plaatsnaam, gebiedsnaam, hoknaam etc.  Die wil je dan dus groffer aanduiden dan nu kan, want je kent de exacte plaats niet (ook niet met 60 meter onzekerheid).

In mijn  geval heb ik in mijn foto-archief waarschijnlijk een nieuwe smeerwortelsoort voor Nederland gevonden. Een verwilderde soort weliswaar, maar ik vond het wel leuk om die waarneming uit 2007 te delen.  Ik weet de plaats helaas niet meer exact en als anderen gaan zoeken wil ik duidelijk zijn daarover. De huidige invoermethode geeft me geen mogelijkheid om de plaats met een grotere onzekerheid dan 60 meter in te geven. Ik weet haast zeker dat ze nu fout staat aangeduid, maar beter kan ik niet gokken. Liever gaf ik de waarneming in met 200 meter onzekerheid of per gebied. Toevallig is er een gebied in waarneming.nl waar de soort zeker in stond.

Ik weet dat ik dan bij de waarneming kan zetten: "Plaats niet exact", maar dat is natuurlijk geen oplossing voor wat in den beginne gewoon fout is aangeduid op de kaart. Het is namelijk in ieder geval niet 60 meter exact. Als ik honderden waarnemingen zou ingeven is zo'n toe te voegen tekst natuurlijk ook niet erg handig of zinvol.

Je kunt, als je kritisch wilt zijn, ook stellen dat oude waarnemingen niet zinvol zijn, maar dat lijkt me niet zo'n zinvolle stelling. Ook dat wil ik je best uitleggen, maar ik hoop dat je dat toch ook zinvol vindt. Ander kan je alles dat ouder is dan zeg 10 jaar ook steevast wegkieperen.

Deborah

#705
CiteerMisschien heb je wat aan hoe ik het doe met de smartphone app. Ik werk met een Android smartphone. Alles wat ik invoer en oplaad is per definitie concept. Nadat al mijn waarnemingen van een dag bijv. zijn opgeladen, ga ik later via mijn pc/laptop alle verfijningen aanbrengen: foto's toevoegen, geluiden (van vogels) toevoegen, de waarneming verfijnen etc.
M.a.w. je hoeft niet alles per se met je smartphone te doen, maar je kan ook in combinatie met je pc/laptop werken. Dit is overigens in mijn beleving een blinde vlek bij waarneming.nl; de smartphone is daar heilig verklaard.

Dank voor je reactie Frank. Dat is nu ook mijn tussenoplossing, maar soms is er een snelle admin die dan tussen het moment van uploaden via mijn smartphone en het bewerken op de laptop al gaat waarderen (wat natuurlijk normaal gesproken heel fijn is), maar dan is een waarneming al beoordeeld voordat alles er goed in staat. Als ik het dan weer aanpas, vervalt de waardering en vraag ik daarmee de admin om dubbelwerk te doen. Dat zou ik liever willen voorkomen.

Dit geldt overigens ook voor een waarneming die ik heb 'aangemeld' als onzeker, goedgekeurd wordt door de admin en de waarneming als onzeker erop blijft staan. Het lijkt mij logisch, dat als een onzekere waarneming wordt goedgekeurd met bewijs door de admin, dat de waarneming dan automatisch op zeker komt te staan. Of zijn er redenen om dat niet in te stellen?
Met vriendelijke groet, Deborah

thijsdegraaf

#706
CiteerDit geldt overigens ook voor een waarneming die ik heb 'aangemeld' als onzeker, goedgekeurd wordt door de admin en de waarneming als onzeker erop blijft staan. Het lijkt mij logisch, dat als een onzekere waarneming wordt goedgekeurd met bewijs door de admin, dat de waarneming dan automatisch op zeker komt te staan. Of zijn er redenen om dat niet in te stellen?

Bij de oude Waarneming kon een admin hem automatisch op zeker zetten.
Ik liep tegen het zelfde probleem op en heb het hier al eens genoemd als wens. https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=443812.msg2305255#msg2305255 Maar die is helaas ondergesneeuwd in een discussie. Kan hij toch bij de wensen worden gezet?

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op maart 19, 2019, 17:30:41 PM
Rien, volgens mij heb je het geval van Rutger niet goed gelezen, hij wil een oude waarneming niet preciezer wijzigen, integendeel.

Mijn idee is dat je beter een waarneming kan hebben die minder precies is maar wel meer natuurgetrouw, dan een waarneming die preciezer is, maar niet correct...

Bovendien lijkt me dat meer waarnemingen die niet zo precies zijn altijd beter is dan geen waarnemingen...

Aansluitend op de vraag van Rien, zou ik het ook prettig vinden om meer invloed te hebben op de precisie...

Mijn voorstel zou zijn om een goed voorbeeld van de concurrent (inaturalis) te gebruiken... (zie bijgevoegde afbeelding)
Hierbij is het mogelijk om een punt op de kaart te prikken en vervolgens de rand van de cirkel aan te passen voor de precisie... (dit kan met de huidige database, want vereist alleen een punt en een precisie).

@Rien, je kunt de precisie enigszins sturen door het kaartje uit te zoomen en dan de pijl te prikken (aangezien de precisie op dit moment gebaseerd is op de zoomfactor van het kaartje). Zoom je meer in, is de precisie groter, zoom je minder in, is de precisie kleiner.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

gbeersma

Als ik zoek op een bepaalde naam, bijvoorbeeld Alinda biplicata komt daar niets uit omdat er een ondergeslacht is beschreven en de soort Alinda (Alinda) biplicata genoemd wordt. Heel onhandig. Kunnen de woorden tussen haakjes bij de zoekopties niet worden weggefilterd of zo? Zelfs als alleen de haakjes bij het zoeken niet mee zouden doen is dat al een verbetering.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Rien Ondersteijn

@Rien, je kunt de precisie enigszins sturen door het kaartje uit te zoomen en dan de pijl te prikken (aangezien de precisie op dit moment gebaseerd is op de zoomfactor van het kaartje). Zoom je meer in, is de precisie groter, zoom je minder in, is de precisie kleiner.  [Citaat Stefan ]

Dat had ik gemerkt vanavond Stefan toen ik een oude waarneming wilde veranderen van plek :Je kon alleen maximaal uitzoomen tot 59 meter [pijl zoomt automatisch in als je ver uitzoomt]. Ik had Rutger's opmerking idd niet goed genoeg gelezen ;ik ging er vanuit dat een precisie van 60 meter genoeg was om te duiden dat de waarneming niet zuiver weer te geven is.
Ik weet nu inmiddels waar Rutger's vondst ligt [en ik denk dat ie redelijk terug te vinden is].
En bij deze complimenten aan hem voor deze nieuwe[weliswaar ontsnapte] vondst voor Nederland.  :duim:
Groene groe[n]tjes.Rien.

lukasverboom

Citaat van: gbeersma op maart 19, 2019, 21:01:51 PM
Als ik zoek op een bepaalde naam, bijvoorbeeld Alinda biplicata komt daar niets uit omdat er een ondergeslacht is beschreven en de soort Alinda (Alinda) biplicata genoemd wordt. Heel onhandig. Kunnen de woorden tussen haakjes bij de zoekopties niet worden weggefilterd of zo? Zelfs als alleen de haakjes bij het zoeken niet mee zouden doen is dat al een verbetering.

Die subgenera heb ik al zo vaak als ergernis genoemd...
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

hiskodevries

Citaat van: gbeersma op maart 19, 2019, 21:01:51 PM
Als ik zoek op een bepaalde naam, bijvoorbeeld Alinda biplicata komt daar niets uit omdat er een ondergeslacht is beschreven en de soort Alinda (Alinda) biplicata genoemd wordt. Heel onhandig. Kunnen de woorden tussen haakjes bij de zoekopties niet worden weggefilterd of zo? Zelfs als alleen de haakjes bij het zoeken niet mee zouden doen is dat al een verbetering.
Gerard, dat is aan de taxonomisten van die soortgroep.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Henk Soepenberg

Citaat van: gbeersma op maart 19, 2019, 21:01:51 PM
Als ik zoek op een bepaalde naam, bijvoorbeeld Alinda biplicata komt daar niets uit omdat er een ondergeslacht is beschreven en de soort Alinda (Alinda) biplicata genoemd wordt. Heel onhandig. Kunnen de woorden tussen haakjes bij de zoekopties niet worden weggefilterd of zo? Zelfs als alleen de haakjes bij het zoeken niet mee zouden doen is dat al een verbetering.

Ik zoek vrijwel altijd op een deel van de naam. Dus bij deze op alinda of biplicata, maar alin of bipl is ook al voldoende.   
https://waarneming.nl/species/search/?q=bipl
Vriendelijke groeten,
Henk

gbeersma

Citaat van: hiskodevries op maart 20, 2019, 07:34:06 AM
Citaat van: gbeersma op maart 19, 2019, 21:01:51 PM
Als ik zoek op een bepaalde naam, bijvoorbeeld Alinda biplicata komt daar niets uit omdat er een ondergeslacht is beschreven en de soort Alinda (Alinda) biplicata genoemd wordt. Heel onhandig. Kunnen de woorden tussen haakjes bij de zoekopties niet worden weggefilterd of zo? Zelfs als alleen de haakjes bij het zoeken niet mee zouden doen is dat al een verbetering.
Gerard, dat is aan de taxonomisten van die soortgroep.

Hisko, ik heb er niets op tegen dat de subgenera genoemd worden (dat is inderdaad aan de taxonomisten), maar ik vind dat je een soort waarvan je de normaal gebruikte wetenschappelijke naam intypt ook makkelijk moet kunnen vinden. En dat is natuurlijk niet aan de taxonomisten.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

gbeersma

Citaat van: HvG op maart 20, 2019, 07:57:02 AM
Citaat van: gbeersma op maart 19, 2019, 21:01:51 PM
Als ik zoek op een bepaalde naam, bijvoorbeeld Alinda biplicata komt daar niets uit omdat er een ondergeslacht is beschreven en de soort Alinda (Alinda) biplicata genoemd wordt. Heel onhandig. Kunnen de woorden tussen haakjes bij de zoekopties niet worden weggefilterd of zo? Zelfs als alleen de haakjes bij het zoeken niet mee zouden doen is dat al een verbetering.

Ik zoek vrijwel altijd op een deel van de naam. Dus bij deze op alinda of biplicata, maar alin of bipl is ook al voldoende.   
https://waarneming.nl/species/search/?q=bipl


Dat kan natuurlijk Henk, maar als ik jouw voorbeeld gebruik kom ik bij 'bipl' op een keurig klein lijstje waar ik uit kan kiezen, maar bij 'alin' moet ik een lijst van vele pagina's doorwerken.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Henk Soepenberg

Citeermaar bij 'alin' moet ik een lijst van vele pagina's doorwerken

Oh, bij mij verschijnen er dan slechts drie soorten Gerard.
Vriendelijke groeten,
Henk

lukasverboom

Citaat van: hiskodevries op maart 20, 2019, 07:34:06 AM
Citaat van: gbeersma op maart 19, 2019, 21:01:51 PM
Als ik zoek op een bepaalde naam, bijvoorbeeld Alinda biplicata komt daar niets uit omdat er een ondergeslacht is beschreven en de soort Alinda (Alinda) biplicata genoemd wordt. Heel onhandig. Kunnen de woorden tussen haakjes bij de zoekopties niet worden weggefilterd of zo? Zelfs als alleen de haakjes bij het zoeken niet mee zouden doen is dat al een verbetering.
Gerard, dat is aan de taxonomisten van die soortgroep.

Ik heb van David en Tello bevestiging via email dat ze het ook veranderd willen hebben. Wat nu?
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

hiskodevries

Citaat van: FrankR op maart 20, 2019, 12:56:00 PM
Citaat van: FrankR op maart 15, 2019, 13:01:47 PM
Nieuwe site.
Op de nieuwe site is op de pagina met de details van een bepaalde geluidsopname niet aangegeven onder welke licentie een geluid kan worden gedownload: https://waarneming.nl/sounds/79311/
Bij de oude site was dit wel het geval: https://utrecht.waarneming.nl/sound/view/79311

Dit betekent toch niet hoop ik, dat via de nieuwe site geluiden kunnen worden gedownload "no strings attached"? Of staat er ergens anders centraal een aanduiding? In dat geval wel goed verborgen dan.

(Deze wens al eerder geuit, maar niet opgenomen in enige todo lijst zo te zien).

Ik heb het op de nieuwe site nu maar in mijn Bio gezet, dan staat het ergens centraal.
wat voor foto`s geldt zal ook voor geluiden uitgevoerd worden. na 1-4 wordt dat opgepakt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

gbeersma

Citaat van: HvG op maart 20, 2019, 12:27:07 PM
Citeermaar bij 'alin' moet ik een lijst van vele pagina's doorwerken

Oh, bij mij verschijnen er dan slechts drie soorten Gerard.

Dan heb je wel eerst 'weekdieren' aangeklikt. Normaal gesproken hoeft dat niet als je een soortnaam intypt.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

lukasverboom

Citaat van: HvG op maart 20, 2019, 12:27:07 PM
Oh, bij mij verschijnen er dan slechts drie soorten Gerard.

Probeer op de nieuwe site eens Cepaea hortensis in te voeren.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html