Volledig eens met bovenstaande meningen, volslagen onzin. Dat computerspeeltje is een geinig dingetje, maar absoluut niet te vergelijken met de kennis van mensen die jaren (decennia) van hun leven bezig zijn met onderzoek naar groepen. Die kennis heb je in huis, doe dan alsjeblieft ook je best om ze te bewaren en te gebruiken, en ga ze niet vervangen door een lullig scriptje.Het simpelweg suggereren alleen al is een flinke belediging.
Ik besef me heel goed dat jouw soortgroepkennis relatief beperkt is tot "makkelijke" groepen (niet beledigend bedoeld), maar bij dingen zoals allerlei insecten waarbij genitaalvergelijkingen nodig zijn, paddenstoelen die erg variabel zijn naar mate de leeftijd (en ook tig microscoopfoto's vereisen), allerlei insectenlarven met verscheidene stadia etc. etc., werkt het gewoon niet zoals in jouw ideale beeld. Het kan gewoon niet vanaf 1 foto, er zijn details nodig, soms foto's van alle kanten en van binnen, en experts met ervaring die het hele spectrum van een soort kennen.
Wel de enorme berg code om een ‘determineer via het forum’ mogelijk te maken die generiek voor alle talen over de hele wereld werkt.
Kijk, dat deel begrijp ik! Zou het haalbaar zijn om die code vooralsnog alleen in het Nederlands te doen? Observado is gelukkig nog steeds de oude site, met prima werkende code, en zoveel niet-Nederlandstalige gebruikers zijn er ook weer niet op de Nederlandse site. Of zelfs een nog meer versimpelde versie, die alleen de URL's naar de plaatjes geeft en een link naar de waarneming, waarna de waarnemer zelf maar de rest erbij moet kletsen?