Van meerdere gebruikers heb ik vernomen dat ze erg ongelukkig worden van de vier "tabbladen" onder "Recente zeldzaamheden" (namelijk "alles", "vogels", "overige dieren", "overige soorten").
Het zal niemand verbazen dat deze gebruikers vaak (niet allemaal) minder interesse hebben in vogels en juist meer in specifieke andere soortgroepen.
Ik zelf ben wel vooral in vogels geïnteresseerd (maar ook in andere soortgroepen), maar ben van mening dat vogels op deze site een te prominente positie innemen...
Daarom mijn voorstel om deze vier tabbladen te vervangen door drie tabbladen.
1) Alles; spreekt voor zich, alle soortgroepen zoals het huidige tabblad "alles"
2) één geselecteerde soortgroep; gekozen kan worden uit de bestaande soortgroepen, laatstgekozen soortgroep (of zelfs volgorde van laatstgekozen soortgroepen) onthouden.
3) Aangepast; hier kan een selectie gemaakt worden van één of meerdere soortgroepen, tevens kan hier bijv. geselecteerd worden om meer of juist minder zeldzaamheidsklassificaties te zien of bijv. op regionale eigenschappen gefilterd worden...
Zie mijn schets van de voorgestelde situatie in bijgevoegde afbeeldingen.
Uiteraard zijn "de extra's" een suggestie... en kunnen er nog vele andere eigenschappen bedacht worden waar (met name bij #3) op gefilterd kan worden.