-Het meest storend vind ik dat foto's bekijken op je profiel nu niet meer overzichtelijk is, het is nu meer een raad je plaatje overzicht. Je moet eerst op elke foto klikken (wat extra werk is) voordat je de info over de foto te zien krijgt. Bij de oude versie was alles in een oogopslag zichtbaar. Liever gewoon de tekst onder de foto laten staan.
Roerend mee eens, en het verbaast me dat er niet meer mensen lijken te zijn die hier een probleem mee hebben. Na twee dagen ploeteren, is mijn onsubtiele maar oprechte conclusie dat de nieuwe foto-overzichten onbruikbaar, nutteloos en lelijk zijn. En daarmee wordt voor mij persoonlijk de site in z'n hart geraakt.
Iets anders: waarom worden bij elke soort alleen foto's uit een zeer beperkte -en bovendien per soort verschillende- periode getoond? Om bij een soort meer dan een handjevol foto's te zien, moet ik nu steeds de periode-datum boven het foto-overzicht handmatig veranderen. Erg omslachtig, en het zorgt er bovendien voor dat iets oudere foto's (nog) minder bekeken zullen worden.
Als bijlage, ter illustratie van al het bovenstaande: de foto-pagina (op iPad) van de vlieg Achanthiptera rohrelliformis, in de oude en nieuwe situatie. Persoonlijk kan ik dit dus gewoon niet aanzien, wat een ongekende verarming....
Vriendelijke doch teleurgestelde groeten,
Reindert van Eekelen