Wacht even...
Dus als Waarneming.nl potentiële klanten bedient door hun werkzaamheden makkelijker te maken willen ze dat helemaal niet omdat het ze teveel werk geeft? Locaties moeten opzoeken aan de hand van telefoontjes of e-mails is een stuk minder efficiënt. Begrijp ik het dus goed dat die partijen liever inefficiënt blijven werken zodat het niet ineens veel werk oplevert omdat men eigenlijk al weet dat er veel te doen is op dit gebied?
Evengoed zou het denk ik nuttig zijn; (vaste) bezoekers van de bepaalde gebieden zullen alerter op de verstoringen zijn (neem bijvoorbeeld stropersvallen).
Ook is het handig voor het doorgeven aan de politie/gemeente/afvaldienst; je kunt dan gewoon een linkje sturen, dan hebben ze gelijk alle informatie die ze nodig hebben. (De diensten hebben me er vaker naar gevraagd bij meldingen).
Ook is het zo dat sommige ernstige verstoringen invloed kunnen hebben op de soortenstand.
Als deze verstoringen gemeld worden kan dat inzicht geven omdat je de situatie van ervoor en erna kunt vergelijken.
Voor de groene zoom van Schalkwijk hebben de wijkraden en ik een platform opgericht. Dit platform zou bijzonder graag beschikken over de informatie betreffende de verstoringen, zo ook andere platforms, werkgroepen, stichtingen, beheerders, wijkraden etc. actief in de verschillende groene gebieden van Nederland, durf ik te stellen. Ook zij bekijken Waarneming.nl en houden bij wat in hun gebieden aangetroffen wordt.
In somma; Ik hoop oprecht dat dit geïmplementeerd kan worden. Het zal hoe dan ook goed zijn voor de verschillende gebieden.