Lukas, ik kan de mening van Stephan wel onderschrijven. Niet iedereen bekijkt de fotos met dezelfde intentie
Duidelijk.
Oeh, ik heb nog twee wensen! Die zijn wel wat lastiger, denk ik.
Ten eerste, kunnen die kleurvormen van Cepaea's eindelijk eens uit de lijst gehaald worden? Dan worden ze hopelijk ook niet meer ingevoerd. Het zal wel niet lukken om ze uit de komende versie van de API te krijgen, maar dat is uiteindelijk wel waar ik naartoe wil. Het zorgt voor veel onzin, onrust en problemen in België en het buitenland waar de kleurvormen niet op de lijst staan.
Ten tweede, dit is al tig keer opgebracht, maar alle verzamelsoorten hebben nu de suffix "spec.". Dit is iets wat internationaal gezien vrijwel alleen door Nederlanders/Belgen en een enkele Spanjaard gebruikt wordt. De rest van de wereld (en Nederland vroeger) gebruikt "sp." als afkorting voor "species". Nu we steeds internationaler worden is me dat steeds meer een doorn in het oog. De laatste jaren is iedereen in Nederland nu "spec." gaan gebruiken, ook in de blaadjes. Ik heb sterk de indruk dat dat door Waarneming.nl komt. Dus, aub, alles uiteindelijk omzetten naar "sp.".