Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 67   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)  (gelezen 101732 keer)

hiskodevries

• Forum beheerder
Re: Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)
« Reactie #1650 Gepost op: januari 16, 2020, 17:19:06 pm »

Citaat
5. Als een waarneming niet zeker is kan de validator niet voor 'goedgekeurd (met bewijs)' kiezen
Vervolg op recente aanpassing: de status ' goedgekeurd (door admin) ' is nog wel mogelijk om aan een waarneming toe te wijzen. Het lijkt mij beter om dat dat ook niet mogelijk is.
ik snap hem niet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Maarten Hotting

• Validator Vogels
  • Admins
    • Waarneming.nl
« Reactie #1651 Gepost op: januari 16, 2020, 18:20:07 pm »

Citaat
5. Als een waarneming niet zeker is kan de validator niet voor 'goedgekeurd (met bewijs)' kiezen
Vervolg op recente aanpassing: de status ' goedgekeurd (door admin) ' is nog wel mogelijk om aan een waarneming toe te wijzen. Het lijkt mij beter om dat dat ook niet mogelijk is.
ik snap hem niet
Het blauwe vinkje bedoel ik. Die hoort ook niet bij een onzekere waarneming
Groet,
Maarten

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #1652 Gepost op: januari 16, 2020, 20:58:18 pm »

Omdat t topic gesloten is van t steeds inloggen op t Forum kan ik t beste [volgens mij] híér kwijt dat ik nu net wéer moest inloggen.
Groene groe[n]tjes.Rien.

bramquist

• Member
« Reactie #1653 Gepost op: januari 16, 2020, 21:22:24 pm »

Als ik ga naar Ontdek/ locaties/ soorten gezien, kan ik bij het filter ook de provincie selecteren. Ik vroeg me af of dat wel zin heeft. Volgens mij zijn er niet zoveel gebieden die de grens van een provincie overschrijden. Overbodig wat mij betreft.
Groeten,

Bram Quist

petermeer

• Forum beheerder
    • KNNV Stichts-Hollandse Polderland
« Reactie #1654 Gepost op: januari 17, 2020, 00:02:07 am »

Omdat t topic gesloten is van t steeds inloggen op t Forum kan ik t beste [volgens mij] híér kwijt dat ik nu net wéer moest inloggen.
Even een vinkje zetten dat je ingelogd wilt  blijven.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1655 Gepost op: januari 17, 2020, 08:22:07 am »

Citaat
ik snap hem niet
Het blauwe vinkje bedoel ik. Die hoort ook niet bij een onzekere waarneming
dat blauwe vinkje gaat wat mij betreft helemaal weg.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

cranefly

• Member
« Reactie #1656 Gepost op: januari 17, 2020, 21:29:32 pm »

Bij de overzichten van waargenomen soorten per gebied zou ik graag het knopje 'zonder eigen waarnemingen' terugzien.

Vr. Groeten,
Reindert van Eekelen

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
  • Admingroep: Planten BE, NL en Observation
« Reactie #1657 Gepost op: januari 18, 2020, 10:22:46 am »

Bij het bewerken van een waarneming wil ik tekst kunnen editen in de soortkeuze. Stel dat ik Reigersbek wil wijzigen in Gewone reigersbek dan wil ik gewoon tekst kunnen weghalen.

Bij de soortkeuze wil ik dat ondersoorten lager komen in de picklist dan de soorten. Dus eerst Reigersbek en dan Duinreigersbek en Gewone reigersbek. Liefst komen de soorten ook in volgorde van zeldzaamheid in die picklist. De zeldzamere soorten krijgen graag een kleurtje of symbooltje.
Groeten,
Rutger Barendse

Planten in C6   
Botanical Journeys  
Planten in C6 op Youtube

tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1658 Gepost op: januari 18, 2020, 12:21:10 pm »

Bij de overzichten van waargenomen soorten per gebied zou ik graag het knopje 'zonder eigen waarnemingen' terugzien.

Vr. Groeten,
Reindert van Eekelen
kan tot op zekere hoogte via https://waarneming.nl/fieldwork/observations/explore/?end_date=2019-07-18&exclude_own=true&only_new=true&location=39

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #1659 Gepost op: januari 18, 2020, 16:59:21 pm »

Vr. Groeten,
Reindert van Eekelen

Reindert [e.a.] : ik zie hiervan een relatief weinig nut in t.o.v. de technische veranderingen die hiervoor plaats moeten vinden....
[tenzij t een minimum is]
Als ik een gebied doorloop, dan ben ik snel genoeg over evt eigen waarnemingen 'gefietst'.
Groene groe[n]tjes.Rien.

cranefly

• Member
« Reactie #1660 Gepost op: januari 18, 2020, 21:41:37 pm »

Vr. Groeten,
Reindert van Eekelen

kan tot op zekere hoogte via https://waarneming.nl/fieldwork/observations/explore/?end_date=2019-07-18&exclude_own=true&only_new=true&location=39

Als ik het goed begrijp kan je op deze pagina slechts voor steeds 10 dagen de waargenomen soorten in het gebied zien. Beter dan niks natuurlijk, maar 'tot op zekere hoogte' is dan wel een beetje een eufemisme :)

Reindert [e.a.] : ik zie hiervan een relatief weinig nut in t.o.v. de technische veranderingen die hiervoor plaats moeten vinden.... [tenzij t een minimum is] Als ik een gebied doorloop, dan ben ik snel genoeg over evt eigen waarnemingen 'gefietst'.

Het gaat me om de lijsten van alle soorten die ooit in een bepaald gebied zijn waargenomen, daar fiets je niet altijd zomaar doorheen. Zo zijn er in het gebied Nieuwegein 592 nachtvlinder/micro-soorten waargenomen, ik zag er in dat gebied 515, en het is zonder het door mij teruggewenste knopje dan toch een behoorlijke klus om uit te vissen welke 77 soorten ik nog niet heb gezien.

Voor de losse waarnemingen per gebied bestaat het knopje ook, dus waarom niet ook voor de soortenlijsten zou ik zeggen.

Maar goed, het is natuurlijk een detail. Er zijn heel veel grotere zaken die ik liever eerder aangepakt zie worden, maar die heb ik hier al vaak genoeg aangekaart denk ik  ;D

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #1661 Gepost op: januari 18, 2020, 21:45:04 pm »

:duim:
Ik gun je je eerste wens van harte ,maar nog méer de grotere zaken..    ;)
Groene groe[n]tjes.Rien.

FrankR

• Member
« Reactie #1662 Gepost op: januari 20, 2020, 16:28:47 pm »

Groepssamenstelling m/v in nieuwe site verrassend elegant geïmplementeerd; beter dan in oude site.  :duim:
-=O=-

Frank A. Roos

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1663 Gepost op: januari 20, 2020, 16:32:03 pm »

Groepssamenstelling m/v in nieuwe site verrassend elegant geïmplementeerd; beter dan in oude site.  :duim:
:right: :rolleye:

Martijn van Tol

• Member
« Reactie #1664 Gepost op: januari 22, 2020, 15:35:27 pm »

Hallo waarneming.nl,
Voor het vergelijken van (meeuwen-) kleden kan ik zoeken op eerste kalenderjaar, provincie etc. Om kleden in een bepaalde maand te vergelijken (handig bij bijv. meeuwen en grote roofvogels), lijkt het me handig als je foto's op soort kan zoeken, in één bepaalde maand. Dus: zilvermeeuw > eerste kalenderjaar > januari, zodat ik alleen vogels zie in dezelfde tijd van het jaar, als mijn waarneming. Kan dat al, of kan dat komen?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
groeten,
Martijn

Edit: ik zie dat het op de oude site wel kan.

FrankR

• Member
« Reactie #1665 Gepost op: januari 22, 2020, 15:52:48 pm »

Even meedenken  ;)

Je kan in de nieuwe site je Zilvermeeuwen selecteren en krijgt dan een lijst. Via "exporteer CSV" kun je die lijst Zilvermeeuwen in een spreadsheet krijgen en vervolgens in het spreadsheet naar hartelust selecteren op datum, kleed e.d.

Je kan ook de Zilvermeeuwenlijst met Ctrl-C; (Ctrl-)Insert in een spreadsheet yanken. Je krijgt dan de links naar de individuele waarnemingen erbij als het goed is. Je kan dan in het spreadsheet op zo'n link klikken en dan krijg je in een separaat scherm de weergave van de link. Het werkt in ieder geval zo bij de levenslijst/soorten gezien, heb ik de ervaring.

Is misschien het proberen waard?
-=O=-

Frank A. Roos

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #1666 Gepost op: januari 22, 2020, 16:04:47 pm »

Edit: ik zie dat het op de oude site wel kan.

...op de oude site kan/kon meer dan men denkt/dacht. ;)

[hoewel ik het 'wensenarsenaal' soms ver vind gaan...]
--ik zie het al gebeuren dat zulk een vraag opduikelt bij de floristen....
Groene groe[n]tjes.Rien.

Marleen

• Member
« Reactie #1667 Gepost op: januari 22, 2020, 16:11:17 pm »

Even meedenken  ;)

Je kan in de nieuwe site je Zilvermeeuwen selecteren en krijgt dan een lijst. Via "exporteer CSV" kun je die lijst Zilvermeeuwen in een spreadsheet krijgen en vervolgens in het spreadsheet naar hartelust selecteren op datum, kleed e.d.

Je kan ook de Zilvermeeuwenlijst met Ctrl-C; (Ctrl-)Insert in een spreadsheet yanken. Je krijgt dan de links naar de individuele waarnemingen erbij als het goed is. Je kan dan in het spreadsheet op zo'n link klikken en dan krijg je in een separaat scherm de weergave van de link. Het werkt in ieder geval zo bij de levenslijst/soorten gezien, heb ik de ervaring.

Volgens mij heeft Martijn het over de foto's, Frank, niet over de waarnemingen (data).

Als ik eerlijk ben vind ik dat "zet het even in een spreadsheet" wat ik regelmatig in verschillende topics over de nieuwe site teruglees best een beetje een trieste situatie.
Duizenden vrijwilligers gebruiken dagen, weken, jaren om ongelooflijk veel data in te voeren. Er komt een nieuwe "glossy" site.

En vervolgens moeten we data in spreadsheets gaan plakken?    :-\

Ik heb toch het idee dat dat bij de oude site niet zovaak gezegd werd en/of nodig was als nu.

Groetjes, Marleen
Mijn waarnemingen zijn in Noorwegen, tenzij anders aangegeven.
- Determinatie tips & tools Noorwegen

Martijn van Tol

• Member
« Reactie #1668 Gepost op: januari 25, 2020, 10:00:10 am »

Even meedenken  ;)

Volgens mij heeft Martijn het over de foto's, Frank, niet over de waarnemingen (data).

Als ik eerlijk ben vind ik dat "zet het even in een spreadsheet" wat ik regelmatig in verschillende topics over de nieuwe site teruglees best een beetje een trieste situatie.
Duizenden vrijwilligers gebruiken dagen, weken, jaren om ongelooflijk veel data in te voeren. Er komt een nieuwe "glossy" site.

En vervolgens moeten we data in spreadsheets gaan plakken?    :-\

Ik heb toch het idee dat dat bij de oude site niet zovaak gezegd werd en/of nodig was als nu.

Groetjes, Marleen

Ja, het gaat puur over foto's. Omdat sommige soorten in verschillende kalenderjaren /seizoenen een ander kleed hebben (en deze per maand kunnen verschillen) wil ik foto's van soorten uit één kalenderjaar uit één maand kunnen vergelijken.

Rien Ondersteijn

• Member
« Reactie #1669 Gepost op: januari 25, 2020, 17:58:50 pm »

Zou ik ook wel willen....[voor de Bluumkes bijv].
         ;)
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
  • Admingroep: Planten BE, NL en Observation
« Reactie #1670 Gepost op: januari 25, 2020, 19:55:32 pm »

Waar vind ik op de nieuwe site als waarnemer een overzicht met 'commentaren van admins' bij mijn waarnemingen? Als dat overzicht er niet is, wens ik dat die er komt. Graag met in rood een cijfertje van het aantal nog af te handelen waarnemingen (in het keuzemenu) en in het overzicht zelf eveneens in het rood. Dat zijn waarnemingen die commentaar hebben gekregen, maar waar niets aan gewijzigd is daarna.
Groeten,
Rutger Barendse

Planten in C6   
Botanical Journeys  
Planten in C6 op Youtube

tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare

gbeersma

• Observado Admin
  • *
« Reactie #1671 Gepost op: januari 25, 2020, 21:52:39 pm »

Misschien heb ik er overheen gekeken, want mijn wens is heel basaal, maar ik zie hem niet in de lijst staan:

Bij de oude site was er een handleiding, waarmee je een heel eind kwam als je deze even goed doorspitte. Het lijkt me heel wenselijk als er ook voor de nieuwe site een goede handleiding komt.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

http://waarneming.nl/user/photos/104779

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1672 Gepost op: januari 25, 2020, 22:19:35 pm »

Gerard, is dit https://waarneming.nl/pages/getting-started/ niet afdoende?

gbeersma

• Observado Admin
  • *
« Reactie #1673 Gepost op: januari 26, 2020, 11:17:50 am »

Bedankt Hisko. Voor mensen die voor het eerst op waarneming.nl komen werkt dat denk ik uitstekend. Maar ik dacht nu meer aan een soort van 'handboek' waar alle mogelijkheden die je op de site hebt in beschreven staan. Zodat mensen als jij bijvoorbeeld niet steeds allerlei vragen over de werking van de site hoeven te beantwoorden. Maar ik snap wel dat ook het maken zo'n handleiding tijd en energie kost.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

http://waarneming.nl/user/photos/104779

Hans Verdaat

• Admins
  • Admingroep: (zee)zoogdieren & (zee)vogels
    • http://www.verdaat.eu
« Reactie #1674 Gepost op: januari 27, 2020, 17:17:21 pm »

Ik mis de makkelijke optie om foto's toe te voegen als je naar een lijst met waarnemingen kijkt.
https://waarneming.nl/users/4078/observations/?
onder 'meer' staat nu  Bewerk, Verwijder, Copier. Kan daar ook nog 'Foto toevoegen' bij?

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1675 Gepost op: januari 27, 2020, 17:25:43 pm »

Valt onder bewerk

Hans Verdaat

• Admins
« Reactie #1676 Gepost op: januari 27, 2020, 17:26:45 pm »

Bedankt Hisko. Voor mensen die voor het eerst op waarneming.nl komen werkt dat denk ik uitstekend. Maar ik dacht nu meer aan een soort van 'handboek' waar alle mogelijkheden die je op de site hebt in beschreven staan. Zodat mensen als jij bijvoorbeeld niet steeds allerlei vragen over de werking van de site hoeven te beantwoorden. Maar ik snap wel dat ook het maken zo'n handleiding tijd en energie kost.

Bekijk eventueel deze instructie video's gemaakt voor Waarnemigen.be

Webinar Waarnemingen.be voor gevorderden:
Nog niet helemaal mee met de nieuwe website? Bekijk hier de webinar voor gevorderden.
https://natuurpunt-cvn.webinargeek.com/watch/replay/422021/c1cf71f0b1487c17eb8add1fb7575318/

Eerste keer hier? Op 20 minuten leert Hannes Ledegen je de kneepjes van het vak. Bekijk hier de webinar voor beginners.
https://natuurpunt-cvn.webinargeek.com/watch/replay/408432/8f91ab157d850c8453bf341b0b35345c/

Hans Verdaat

• Admins
« Reactie #1677 Gepost op: januari 27, 2020, 17:29:11 pm »

Valt onder bewerk

dat is erg onhandig. veel meer klikken met de muis. het was net zo makkelijk om zo achteraf snel veel foto's toe te kunnen voegen uit een verzameling foto's aan verschillende waarnemingen. Handig om maar op 1 knop te hoeven drukken.
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2020, 17:31:24 pm door Hans Verdaat »

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #1678 Gepost op: januari 27, 2020, 17:31:22 pm »

Heb je het al eens gedaan Hans? Zo te horen niet.

Hans Verdaat

• Admins
« Reactie #1679 Gepost op: januari 27, 2020, 17:32:55 pm »

ja en ik bleef maar klikken..
Pagina's: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 67   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.054 seconden met 20 queries.