Van de kleine zwaan is alleen https://waarneming.nl/search/?q=kleine+zwaan aktief. ik vermoed dat je die via een app met een niet bijgewerkte soortenlijst hebt ingevoerd ?
of zijn dat oude waarnemingen?
Hoe recent moet dat bijgewerkt zijn? ik weet zeker dat ik in december nog een keer bijgewerkt heb...
De meest recente waarneming had species id 243797 de oudere 274...
Als ik in de app vraag of er soortgroepen geupdate moeten worden geeft hij een lege lijst bij "deze groepen zijn mogelijk verouderd en kunnen worden bijgewerkt. wilt u ze nu bijwerken?"...
Dus kan me niet voorstellen dat ik verouderde lijst heb...
EDIT:
Zojuist nog wat getest... het lijkt erop dat alle waarnemingen van deze soort die via spraak ingevoerd worden fout gaan en alle die via tekst ingevoerd worden goed...
Geen idee of de bug bij obsmapp of bij waarneming.nl zit... maar mijns inziens zou vanuit het perspectief van waarneming.nl het niet mogelijk moeten zijn om inactieve soorten in te voeren, ongeacht of je een oude soortenlijst gebruikt... er zou mijns inziens een foutmelding gegeven moeten worden of de soort automatisch aangepast naar de actieve soort... in dat opzicht leg ik de bug neer bij waarneming.nl... ik zal hem ook melden in het obsmapp bugs topic...