Arp. Een hele simpele oplossing: de oude site uitschakelen. Dan speelt dit probleem niet meer.
Dan kunnen we alles naar de nieuwe site redirecten .
Ik vermoed dat je dit niet wilt. Dan zul je nog even moeten leven met deze situatie.
Hoi Hisko, om te beginnen snap ik niks van de keuze/reden niet om niet-ingelogde bezoekers toegang tot de in-de-nieuwe-site-gekaderde-oude-site niet te "gunnen" en wel-ingelogde gebruikers wel. En dat terwijl
https://oudeversie.waarneming.nl/soort/photos/26173? wel gewoon voor niet-ingelogde gebruikers bereikbaar is, dus met "geheim" of "afschermen" ofzo zal het ook niks te maken hebben.
Daarmee creëer je dan een probleem wanneer wel-ingelogde gebruikers van goede wil niet-ingelogde bezoekers naar handige info/overzichten op waarneming willen doorsturen. Een foutpagina is dan denk ik de slechtst denkbare oplossing - whatever de reden is om ze de in-de-nieuwe-site-gekaderde-oude-site niet te tonen ?!?
Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat je mensen zoetjesaan naar de nieuwe site wilt dirigeren, maar doe je m.i. niet met een foutpagina. Mensen haken dan af en gaan weg. "Laat maar - werkt niet dat waarneming" of "Ik snap er niks van, dat waarneming - niks voor mij".
Hetzelfde geldt (momenteel begrijp ik?) dus ook voor alle honderden links die ik door de jaren heen op andere fora en websites naar waarneming gezet heb. "Dode link, laat maar" of nog onhandiger: Door een robot op wikipedia wordt zo'n "dode" link dan op den duur automagisch verwijderd. Mijn werk teniet en een promotie van waarneming als goede bron voor vanalles verloren.
Als je dan per se mensen liever de nieuwe site laat zien, gebruik dan voor niet-ingelogde bezoekers nu al die redirect. Je kunt dat, want of iemand ingelogd is detecteer je nu ook al - en kiest er dan voor om een foutpagina te genereren. Dan kun je dus ook een redirect genereren ipv een foutpagina.
Overigens is het in datzelfde verhaal ook bloedonderdenagelsuitkrabbendirritant dat als ik vanuit een pagina van de nieuwe site op "oude site" klik, dat ik dan op de startpgina van de in-de-nieuwe-site-gekaderde-oude-site terecht kom in plaats van op de corresponderende pagina van de pagina/tab waar ik zojuist was. Hele zoekaktie en alle filters weer opnieuw ingeven ... pffffff ... als je toch een algoritme voor een redirect bouwt kun je die (omgekeerd) ook mooi meteen gebruiken voor de knop "oude site" dus.