Nieuwe site.
Het toevoegen van een externe link bijv. YouTube zou je in het detailscherm van een waarneming onder het "Opties"-menu apart vermeld verwachten zoals bij geluiden en foto's toevoegen, en niet verborgen onder "Bewerk".
dan kan onder opties ook geplaatst worden 'wijzig kleed, wijzig gedrag, wijzig soort. wijzig externe referentie .......... Deze zullen 1 overeenkomst hebben: Ze leiden allemaal naar het bewerk scherm
(ook bij invoeren kun je gelijk een externe link toevoegen Frank)
Ik kom hierop terug, want mijn punt wordt niet begrepen.
Als ik een Boomvalk invoer
https://waarneming.nl/observation/171542822/? met foto, dan wordt deze door Obsidentify herkend als Boomvalk. Prima, prachtig, mooie score.
Dan ga ik rustig mijn filmpjes bewerken/samenvoegen uploaden naar YouTube etc. en achteraf via de "Bewerk knop" alsnog invoeren.
Getuige de log wordt
opnieuw de foto door Obsidentify gehaald. Waarom? Externe links "tellen" nooit mee bij de validatie. Het toevoegen van externe links valt daarom van oudsher
buiten de bewerk cyclus, maar nu dus niet meer. Dat is onnodig en inconsequent.
De vergelijking met [Hisko:] "wijzig kleed, wijzig gedrag, wijzig soort. wijzig externe referentie .......... Deze zullen 1 overeenkomst hebben: Ze leiden allemaal naar het bewerk scherm" is dus vreemd, want er wordt helemaal niks gewijzigd aan de metadata.
Log
timestamp user action description
2019-05-03 15:52:40 Obsidentify Validatie waarneming gewijzigd Set to A by server identification (98%)
2019-05-03 15:52:40 waarnemer waarneming gewijzigd A -> O by obs-edit
2019-05-03 15:47:23 Obsidentify Validatie waarneming gewijzigd Set to A by server identification (98%)
2019-05-03 15:47:22 waarnemer waarneming gewijzigd A -> O by add photo
2019-05-03 15:47:22 Automatische Validatie waarneming gewijzigd O -> A by system