Ik wilde net 3 waarnemingen wijzigen van Malthinus spec. naar Malthodes spec. Bij 2 exemplaren ging dat prima, bij de derde (die ik op dezelfde manier wil wijzigen) krijg ik steeds een bericht te zien dat 'dit veld niet leeg mag zijn'. Zie https://waarneming.nl/fieldwork/observations/119411253/update/?advanced=on Het bericht komt te staan onder 'Wijzig waarneming' en onder 'Links'.
Citaat van: vdbuss op mei 02, 2019, 15:02:21 pmDit gaat over de nieuwe site, waarnemingen.beWanneer ik een losse waarneming invul en op de kaart klik, gaat hij het gebied tonen waartoe de locatie behoort, en gaat de kaart automatisch uitzoomen zodat het gebied er helemaal opstaat. Voor de volgende waarneming, die waarschijnlijk in de buurt is van de vorige, moet je dan handmatig terug inzoomen om de juiste plek terug te vinden, je klikt, en...hopla weeral zoomt hij terug uit. Kan dit automatisch uitzoomgedrag uitgeschakeld worden?Ik wou dit toch nog even terug onder de aandacht brengen. Het is werkelijk irritant en leidt tot veel tijdverlies bij inbrengen van een groot aantal puntwaarnemingen verspreid in een gebied. Elke keer moet je terug gaan inzoomen en zoeken waar je nu weer zat. Wat er nog bijkomt is dat de kaart blauw is ingekleurd, wat de zichtbaarheid schaadt en het moeilijk maakt de elementen op de kaart goed te zien onder dat blauw.
Dit gaat over de nieuwe site, waarnemingen.beWanneer ik een losse waarneming invul en op de kaart klik, gaat hij het gebied tonen waartoe de locatie behoort, en gaat de kaart automatisch uitzoomen zodat het gebied er helemaal opstaat. Voor de volgende waarneming, die waarschijnlijk in de buurt is van de vorige, moet je dan handmatig terug inzoomen om de juiste plek terug te vinden, je klikt, en...hopla weeral zoomt hij terug uit. Kan dit automatisch uitzoomgedrag uitgeschakeld worden?
Zo gauw je het weer ziet even een printscreen maken?
kan het zijn dat je geen selectie hebt gemaakt in die listboxen voor gedrag en methode ?
Hm, had ik volgens mij wel gedaan, maar misschien scheef geklikt ofzo. Dank!
Ik schijn foto's niet meer te kunnen draaien. Is deze functie uitgezet?
in 2014 was dat vast nog mogelijk