Aarg .. nu heb ik ook upload problemen ..
Ik las al eerder dat sommige mensen bij het uploaden van foto's op de nieuwe site het probleem hebben dat het voortgangsbalkje halverwege vast loopt en niet meer
verder wil (of zelfs tot het einde komt en er dan verder niets gebeurt (qua beeldherking.. etc.)) . De tip was dan om een andere browser te gebruiken... Nu had ik zelf
nooit problemen met chrome maar heb ik toch even edge en firefox geprobeerd .. (windows 10) maar dat mocht niet baten .. dat gaf dezelfde problemen .. Ik heb dus de afgelopen week af en toe eens getest en ook met andere en/of kleinere plaatjes maar het gaat niet over...
Wat me opviel is dat ie steeds na 30sec een canceled status geeft in het developers windows van chrome (bijv.) .. (Dat is een status die je krijgt als de browser kant
de verwerking verbreekt.. .. ? .. dat heb ik dus niet zelf gedaan dus dat suggereert een timeout o.i.d. )
Bijv. bij :
https://waarneming.nl/fieldwork/observations/183138356/update/?json=media (canceled) xhr breadcrumbs.ts:482 0B 30.01sIk zag dat de dropzone javascript class gebruikt is en daarover kwam ik een artikel tegen dat de developpers van de site misschien willen lezen ? :
https://stackoverflow.com/questions/44512084/large-file-upload-request-gets-cancelledVooral het stukje direct onder :
If so, you must set the timeout (in ms) in your configuration. It's specify timeout value for xhr (ajax) request, and default value only 30s-> (This is also true for 5.1.1, even though documentation clearly says it is set to null by default - it is not)
Ik heb zelf in het developer window bij het javascript configuratie stukje op de site onder
window.DropzoneI18n = { (regel 78)
timeout:0 toegevoegd en toen nog eens getest en toen kreeg ik mijn plaatje wel ge-upload ...
Kan toeval zijn natuurlijk maar ik zou het wel fijn vinden als er nog eens naar het upload stukje gekeken kan worden, als de upload functie voor mij (opeens) niet meer werkt
gaat de lol er een beetje af vind ik..
Gegroet,
Bart