Toevoegen buitenlandse macro's en micro's

Gestart door jewigboldus, december 02, 2018, 15:39:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

jewigboldus

Beste mensen,
In Zuid Afrika zag ik vele interessante macro's en micro's. Een deel valt m.b.v. de website African Moths op naam te brengen, maar niet alle namen komen in het menu voor. Hoe kan ik verzoeken om toevoeging en is dan alleen de latijnse naam voldoende?

vriendelijke groet, Jan Ekke Wigboldus

gerbenth

Hier vind je antwoord op je vraag

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=413609.0

Als je veel in te voeren hebt, is een excel-bestand met de nodige gegevens de oplossing. Hisko behandelt die aanvragen, voor zover ik weet.

Succes met de puzzels

groeten
Gerben

Rayan Majoor

Vraag ging niet over invoeren van ontbrekende soorten op observation.org, maar op de site van African Moths...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

jewigboldus

Sorry, ik ben niet duidelijk geweest. Geen van beide reacties is wat ik bedoel.
Ik bedoel dat er bepaalde soorten niet het het menu voorkomen (soorten die ik via de genoemde website wel kan determineren), en hoe ik deze soorten in het menu kan laten toevoegen. Ik heb geen ambitie om iets aan de website African Moths toe te voegen. Die lijkt me aardig compleet.

groet, Jan Ekke

Rayan Majoor

Oh, je bedoelt het invoermenu van observation.org? Dat komt omdat de soort dan nog niet is aangemaakt en dan moet je inderdaad de link van Gerben gebruiken.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Mario Renden

Kan iemand voor mij pseudothyretes kamitugensis toevoegen aan de soortenlijst op observation.org? Het is een arctiinae die ik op 31 juli 2011 heb gezien en gefotografeerd in Rwanda. Alvast bedankt.

Met vriendelijk groet,
Mario Renden

Mario Renden

En is het mogelijk om als aanvulling op mijn berichtje van zojuist de soort cyana nussi toe te voegen? Dit is ook een arctiinae. En ook deze heb ik op 31 juli 2011 in Rwanda gezien. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Mario Renden


gbeersma

Mario, ik vrees dat je iets meer werk moet verrichten, zie de hierboven genoemde link van Gerben.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?