Goed?

Gestart door AaWeeHa, november 30, 2018, 08:41:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

AaWeeHa

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/164615802
IJsvogel - Alcedo atthis gezien op 2018-11-16 Nietap - Natuurschoon / Vagevuur e.o.
Foto's:




bij voorbaat dank Albert-Willem Hummel

Roy Schroor

Wat zou er fout aan kunnen zijn?
Met vriendelijke groet,
Roy

migratorius

Albert-Willem: als je de admins iets meer dan tien seconden de tijd geeft wordt-ie goedgekeurd. Je hoeft niet iedere foto die je maakt op het forum te gooien.

JanHein

AaWeeHa

Citaat van: migratorius op november 30, 2018, 08:53:49 AM
Albert-Willem: als je de admins iets meer dan tien seconden de tijd geeft wordt-ie goedgekeurd. Je hoeft niet iedere foto die je maakt op het forum te gooien.

JanHein

Gotcha!

Marijn de Weijer

Citaat van: Roy Schroor op november 30, 2018, 08:48:24 AM
Wat zou er fout aan kunnen zijn?

FOUT waarneming niet gevonden, dat is er fout aan
Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Marijn de Weijer

#6
Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

Oenanthe

Werkelijk elke link in dit topic is een dode link. Wat kan er nou toch aan de hand zijn?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

migratorius

Nou AWH, tot de volgende reïncarnatie dan maar!

(Dit is de tweede keer dit jaar dat hij boos van het forum verdwijnt. Het zal wel aan onaardige mensen zoals ik liggen, sorry daarvoor).

JanHein

frankneijts

Citaat van: migratorius op november 30, 2018, 14:03:00 PM
Nou AWH, tot de volgende reïncarnatie dan maar!

(Dit is de tweede keer dit jaar dat hij boos van het forum verdwijnt. Het zal wel aan onaardige mensen zoals ik liggen, sorry daarvoor).

JanHein

B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

jeroen vinke

Het blijft apart hoe mensen een stukje geschreven tekst zo anders kunnen opvatten en zich zo onnodig op hun tenen getrapt voelen. Helemaal nergens voor nodig. Als schrijver zou Albert-Willem zich dat wel moeten kunnen realiseren. Hoe anders ligt de werkelijkheid.

Ik bedenk me net dat het misschien ook een stukje verwarring zou kunnen zijn met betrekking tot de link tussen het forum en wn.nl. Misschien denken sommigen dat alle waarnemingen op het forum gevalideerd worden?

Met vriendelijke groet,
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

jeroen vinke

Citaat van: jeroen vinke op november 30, 2018, 15:05:17 PM
Het blijft apart hoe mensen een stukje geschreven tekst zo anders kunnen opvatten en zich zo onnodig op hun tenen getrapt voelen. Helemaal nergens voor nodig. Als schrijver zou Albert-Willem zich dat wel moeten kunnen realiseren. Hoe anders ligt de werkelijkheid.

Ik bedenk me net dat het misschien ook een stukje verwarring zou kunnen zijn met betrekking tot de link tussen het forum en wn.nl. Misschien denken sommigen dat alle waarnemingen op het forum gevalideerd worden?

Met vriendelijke groet,

Althans, dat is mijn kijk op de gebeurtenissen die zich in dit draadje afspelen  ;)
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

frankneijts

AWH is al minstens 3x min of meer boos opgestapt. Dat ligt niet zozeer aan dit forum als wel aan wat AWH ervan verwacht, of beter: wat hij van de mede-forumleden en admins hier verwacht in relatie tot zijn bijdragen. Helaas is dat allemaal niet erg reëel en dus volgt vroeg of laat teleurstelling & vertrek. Maar tot nu toe is hij steeds ook weer teruggekomen dus we wanhopen niet .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Frank van de Putte

Citaat van: migratorius op november 30, 2018, 08:53:49 AM
Albert-Willem: als je de admins iets meer dan tien seconden de tijd geeft wordt-ie goedgekeurd. Je hoeft niet iedere foto die je maakt op het forum te gooien.

Ik wil het wel even voor hem opnemen; het is een waarneming van 2 weken geleden dus dat slaat al nergens op.
Ik voer ook ook weleens iets in waar ik totaal geen verstand van heb, planten bijvoorbeeld, dus dan kom ik hier op het forum met een Madeliefje of Paardenbloem...

Dan zou ik het wel leuk vinden als ik gewoon een duimpje ( :duim:) kreeg ipv dit soort opmerkingen! Dat is toch niet nodig?
Groetjes,

Frank van de Putte

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Frank van de Putte op november 30, 2018, 17:32:25 PM
Citaat van: migratorius op november 30, 2018, 08:53:49 AM
Albert-Willem: als je de admins iets meer dan tien seconden de tijd geeft wordt-ie goedgekeurd. Je hoeft niet iedere foto die je maakt op het forum te gooien.

Ik wil het wel even voor hem opnemen; het is een waarneming van 2 weken geleden dus dat slaat al nergens op.
Ik voer ook ook weleens iets in waar ik totaal geen verstand van heb, planten bijvoorbeeld, dus dan kom ik hier op het forum met een Madeliefje of Paardenbloem...

Dan zou ik het wel leuk vinden als ik gewoon een duimpje ( :duim:) kreeg ipv dit soort opmerkingen! Dat is toch niet nodig?

Daar sluit ik me bij aan. Daarnaast mag er natuurlijk best eens worden gewezen op het feit dat valideren Door drukte weleens wat langer duurt.

Als iemand twijfelt dan is het toch prima dat hun het hier vraagd? Dat biedt anderen de mogelijkheid om te helpen, fijn toch. En als iemand zich eraan stoort, dan reageer je toch gewoon niet?
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Rob Koelman

Allemaal leuk en wel, maar er zijn waarnemers die wel heel erg veel waarnemingen op het forum plaatsen, waaronder van soorten waar je zelf met wat eigen inzet ook prima uit zou kunnen komen.

M.b.t. de waarnemer waar dit topic over gaat: die heeft de afgelopen weken ruim 60 (!) waarnemingen van planten op het forum geplaatst. En naar ik uit dit topic begrijp ook flink wat waarnemingen van vogels. Als iedere waarnemer dat zou doen...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

frankneijts

Daarbij komt dat AWH nogal eens 'naar de bekende weg' informeerde: waarnemingen als 'zeker' invoeren en dan alsnog om 'zekerheid' vragen op het forum..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Frank van de Putte

Als (spinnen-)admin hoop ik juist dat er héél wat meer waarnemers vragen op het forum zouden stellen, en ook bij andere (moeilijke) soortgroepen zou dit wel gewenst zijn denk ik.
Er zijn op dit forum namelijk best veel mensen actief met best veel kennis, en dat is een veel grotere groep dan het handjevol admins die de waarnemingen moet beoordelen...

Ik zie dan ook totaal het probleem niet van mensen die hier (te?)veel vragen stellen, dat scheelt de admins veel werk, en het houdt de forumbezoekers lekker bezig :blink:

En als je moe wordt van iemand die al veel eenvoudige vragen heeft gesteld; reageer dan niet, er is vast wel iemand anders die het antwoord geeft!
Groetjes,

Frank van de Putte

Roy Schroor

Dit kan ik alleen maar moeilijk een vraag noemen. De waarneming stond op zeker, er wordt niet om uitleg gevraagd, er wordt niet aangegeven waar de twijfel ligt.

Wat is dan eigenlijk het punt van dit topic geweest?

Het lijkt er bij sommige waarnemers op dat ze veel te veel waarde hechten aan de (snelle plaatsing van) groene vinkjes en dat ze die anders maar op het forum komen ophalen. Ik zou zeggen, wees blij dat er voldoende validatoren zíjn (i.t.t. observation.org) die de kwaliteit van waarneming kunnen waarborgen...
Met vriendelijke groet,
Roy

tekenaar

Citaat van: Roy Schroor op november 30, 2018, 21:37:30 PMIk zou zeggen, wees blij dat er voldoende validatoren zíjn (i.t.t. observation.org) die de kwaliteit van waarneming kunnen waarborgen...

Als je je geroepen voelt en de kennis in huis hebt (en ook een fout klikje durft te erkennen): wat houd je tegen om observation validator te worden?
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Merel

Hoe wordt je eigenlijk validator? Zijn daar vacatures voor? :P
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

tekenaar

Dat gaat gewoon in onderling overleg. Het is vijwilligerswerk, en er is geen eis dat je een bepaalde hoeveelheid werk doet. Hisko coordineert. Meest zijn het andere validatoren die iemand voordragen, afhankelijk van nut en noodzaak. Vereisten zijn een gedegen kennis van een bepaalde groep waarbij een flinke validatieachterstand bestaat en een redelijke online sociale vaardigheid.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Merel

Dank voor je reactie. Ik was gewoon benieuwd, toen je daar hierboven iets over zei.  :duim:
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer