Hoofdmenu

trekvogel

Gestart door Jan-Pieter, januari 11, 2006, 21:19:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan-Pieter

Naar aanleiding van de vogelgriep in Turkije.
Net op het Journaal een of andere Rus die van mening was dat ALLE trekvogels moesten blijven waar ze waren. Ze mochten op geen beding terug naar de broedplaatsen en het leger moest alles neerleggen wat weg wilde vliegen. Deze man maakte geen grapje zoals hij zelf zei. Ik denk dat in latere journaals het stukje nog wel herhaald zal worden.

MVG JP

JohanvantBosch

Ik heb het ook gezien. Deze verklaring was te bizar voor woorden! Wij hebben hard gelachen. 'Vanaf nu géén vogeltrek meer naar het noorden!' Alsof hij daar enige invloed op kan uitoefenen.... Hoewel hij wel het woord 'neerschieten' in de mond nam...
Tja, volgens mij spoort die man niet helemaal!  ;)
Johan

Bram Rijksen

en dat heeft hij in het verleden al meerdere malen bewezen..

Guus Peterse

Het betreft de Russische ultranationalist Zjirinovski, las ik in de krant, die is berucht, een soort Russische Janmaat. Inderdaad, die man spoort niet helemaal en staat denk ik niet voor de algemene Russische mening. Al is zijn aanhang geloof ik niet onaanzienlijk, zoals meestal met ultranationalisten tegenwoordig.

Guus
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

j.steenbergen

Tsja, wás het maar gewoon 'een russische Janmaat': dan kon je even hardop lachen en doorgaan met waar je mee bezig was, maar dit mannetje lijkt me een paar gradaties linker. Maar de vogeltrek stoppen zal 'm niet licht vallen lijkt me...
Jeroen Steenbergen

Jos Welbedacht

#5
Ik snap zo'n persoon ook niet he.
Enkele jaren geleden was er in China zoveel (terechte) angst voor de besmettelijke ziekte sars. Volgens mij heeft er toen nooit iemand net zo gereageerd als bij de vogelgriep.Stel je voor dat ieder mens dat in China zit daar moet blijven, gaan ze er toch uit dan afschieten. Een echte rus die nooit buiten de fabrieken is geweest en puur om het geld en de auto's leeft. Laatst had ik ookal zoiets gevonden dat door een domme Nederlandse auteur is geschreven. Er zit een akelige zin op het puntje van mijn tong, maar om het hier netjes te houden slik ik deze toch maar weer in.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space