Hoofdmenu

Mysterybird 263

Gestart door canoorlander, november 17, 2018, 13:35:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

canoorlander

Eens kijken wat jullie hier van maken. Het gaat natuurlijk om de vogel links van de Wilde Eenden.
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

Nils

Lijkt me geen IIseend. Geen handpennen zichtbaar, 'olieachtige' lange mantelveren en scaps, wit in de armpennen, 'fluffy' staartje... Moet een Fuut of Roodhalsfuut zijn, en gezien het formaat t.o.v. de Wilde Eenden een Fuut, wrs een 1e winter.
Nils van Duivendijk

frankneijts

Ik had hetzelfde dilemma als Nils maar kies voor Roodhalsfuut voornamelijk omdat de vogel niet zo groot oogt en vanwege de lichte achterflank. Door n paar foto's van beide soorten in achteraanzicht waar dat ook te zien is werd ik hierop attent gemaakt: bij Fuut lijkt de achterflank wat donkerder (maar of dat een hard kenmerk is weet ik echter niet ..)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Nils

Die lichtere achterflank was de reden dat ik denk dat het een 1e winter is, maar Frank, je kan uiteraard gelijk hebben met Roodhals. Indruk van formaat is altijd lastig, zelfs als er vergelijking in de buurt is. Hoe dan ook, weer een hele leuke mybi van Albert, want hoe vaak zie je dit tafereeltje nou!?
Nils van Duivendijk

frankneijts

Citaat van: Nils op november 18, 2018, 17:46:09 PM
Die lichtere achterflank was de reden dat ik denk dat het een 1e winter is, maar Frank, je kan uiteraard gelijk hebben met Roodhals. Indruk van formaat is altijd lastig, zelfs als er vergelijking in de buurt is. Hoe dan ook, weer een hele leuke mybi van Albert, want hoe vaak zie je dit tafereeltje nou!?

In de bijlage de foto's die mij deden kiezen voor Roodhals al moet nog maar blijken of dit een hard kenmerk is zoals ik al zei:
(En uiteraard heb je gelijk met het compliment voor deze mibo!)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

canoorlander

De ver naar achter geplaatste poten passen natuurlijk niet op een eend maar prima op een fuut. Of deze fuut op basis van het kleed 100% te determineren is als Fuut weet ik eerlijk gezegd niet. Ik vond 'm in het veld direct een Fuut gezien de grootte.

Het was trouwens een uniek moment toen twee 1e winter Futen gewoon bij de eenden gingen zitten en soms een beetje poetsen en vleugels uitslaan. Soms wandelde ze een stukje verder.

Nils en Frank, goed gezien  :duim:
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

frankneijts

Prima Mybi Albert! Nils proficiat en die flankkleur is dus niet zo'n best kenmerk ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Koen MH

Bij sommige mysterybirds komt er nooit een antwoord maar van mij had je wel iets langer kunnen wachten :)