Hoofdmenu

vink met ring

Gestart door nlzorg01, maart 30, 2008, 11:23:40 AM

Vorige topic - Volgende topic

nlzorg01

Gisteren, 29 maart heb ik een vrouwtje vink gefotografeerd. Ze kwam steeds op dezelfde plek terug om nestmateriaal te halen. Thuisgekomen zag ik dat ze geringd is. Ik heb een groot deel van het nummer kunnen achterhalen en dat staat op de foto's. Is dit voldoende om de plaats en datum van ringen te achterhalen?

Groeten,

Jan Zorgdrager

nlzorg01

foto 2

nlzorg01

en de laatste foto.

laatvlieger

#3
Het is een vreemde ring, want de cijfers lijken vertikaal te staan. Die worden bij mijn weten niet in Nederland gebruikt.


(Of het moet een ring uit gevangenschap zijn?)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

rob_voesten

CiteerHet is een vreemde ring, want de cijfers lijken vertikaal te staan. Die worden bij mijn weten niet in Nederland gebruikt.


(Of het moet een ring uit gevangenschap zijn?)
Hoi

Zo ver ik weet worden er geen ringen gebruikt met de cijfers vertikaal voor onderzoek.
In Gevangen schap wel!! Dan staan ze zo wel vertikaal als horzontaal.
Dus ik denk dat dit het om een ontsnapte vogel gaat.

Groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

andre

Het enige wat ik weet wat vertikaal geringd worden zijn Zeekoeten uit Engeland .
Nu is een Vink geen Zeekoet maar zeg nooit nooit .

Andre  
Andre Boven

rob_voesten

CiteerHet enige wat ik weet wat vertikaal geringd worden zijn Zeekoeten uit Engeland .
Nu is een Vink geen Zeekoet maar zeg nooit nooit .

Andre
Hoi

maar ik zie ook nergens een ringstation staan of een muzeum.
dat hoort er tog op te staan. een een kweek ring daar stan maar een paar kleine letters op die vandeze kant van de ring niet te zien zijn.

Grotjes Rob
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

andre

Ik ben het met je eens Rob , de kans dat deze vogel uit een kooi komt is denk ik vrij groot .

Andre
Andre Boven