Onbekend geluid

Gestart door Jan Verboom, november 07, 2018, 16:11:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Verboom

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/164363424
onzeker Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2018-11-07 Veenendaal - Kwintelooyen - Telpost
Foto's:


Geluiden:
https://waarneming.nl/sound/7/77197.mp3.

bij voorbaat dank Jan Verboom

Jan Verboom

Ik hoor dat het gewoon de (sub) zang van de Keep is.

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

BramtK

Het gaat me in feite niet aan, maar wat ik een beetje apart vind, is dat je een foto maakt van het sonogram op je beeldscherm en die foto bij de waarneming voegt, Jan. Waarom?! Je hebt daar je computer en tenzij die niet met het internet verbonden is, kan je die toch gewoon gebruiken om een afbeelding bij de waarneming te plaatsen? Daar krijg je in ieder geval een duidelijker plaatje van...
Groeten,

Bram ter Keurs

Alexander Devos

Citaat van: BramtK op november 08, 2018, 14:04:51 PM
Het gaat me in feite niet aan, maar wat ik een beetje apart vind, is dat je een foto maakt van het sonogram op je beeldscherm en die foto bij de waarneming voegt, Jan. Waarom?! Je hebt daar je computer en tenzij die niet met het internet verbonden is, kan je die toch gewoon gebruiken om een afbeelding bij de waarneming te plaatsen? Daar krijg je in ieder geval een duidelijker plaatje van...

Ik denk dat hij Audacity gebruikt.  En ik weet ook nog niet hoe je daarin een sonogram naar .pdf of .jpg kunt afdrukken.  Ik doe daarom ook nog altijd de bewerkingen van mijn opnames in Audacity.  En om een sonogram te maken en digitaal af te drukken, gebruik ik Raven Lite.  Wie mij kan uitleggen hoe ik een mooi sonogram kan maken in .jpg met Audacity, graag jullie tips aub :)

HPM

Herman van der Meer

Rob Koelman

#6
Een simpele manier om met een geluidsanalyse-programma een sonogram te maken is dmv de 'print screen' knop, die op elke computer aanwezig is.

Ik bewerk de afbeeldingen daarna nog wat mbv Photoshop...
Met vriendelijke groet, Rob