Hoofdmenu

Voorjaar 2008

Gestart door TjeerdBurger, maart 17, 2008, 12:20:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Op Kamperhoek viel het wel mee. Veel te harde wind!!

Maar toch nog 2 Smellekens, een enkele Bruine Kiek en wat Havikken in de lucht.. Misschien morgen of overmorgen???
Thijs Fijen

RWester

Bij mij ligt Trektellen.nl er, vooral 's avonds, erg vaak uit de laatste tijd.

Hoe is dat bij anderen?
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Rutger

Vandaag was het zover! Ik was op kamperhoek en toen ik om half 3 wegging stonden er ruim 80.000 graspiepers op de teller! Verder 2 lachsterns (zelf net gemist), zwarte wouw, 3 visarenden, een reuzenstern, iets van 7 beflijsters, 10 smellekens, 2 slechtvalken, 9 zwartkopmeeuwen en veel sperwers, bruine kieken en buizerds. Ook al wat gierzwaluwen, zwarte sterns en een boomvalk. Erg gaaf dus!  
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

frankmeer

Bij mij doet Trektellen.nl het goed, maar Waarneming.nl is de laatste tijd juist zo traag.
Frank van der Meer

Thijs Fijen

CiteerVandaag was het zover! Ik was op kamperhoek en toen ik om half 3 wegging stonden er ruim 80.000 graspiepers op de teller! Verder 2 lachsterns (zelf net gemist), zwarte wouw, 3 visarenden, een reuzenstern, iets van 7 beflijsters, 10 smellekens, 2 slechtvalken, 9 zwartkopmeeuwen en veel sperwers, bruine kieken en buizerds. Ook al wat gierzwaluwen, zwarte sterns en een boomvalk. Erg gaaf dus!
Toen wij om 17.30 weg gingen: 5 Visarend, +/- 20 Smelleken, 3 Slechtvalk, Zwarte Wouw, 2 Lachsterns, Reuzenstern, +/- 100.000 Graspieper, Roodkeelpieper (zelf niet gezien), 2 Boomvalk, +/- 15 Zwartkopmeeuw, 80 Witgatjes, 2 Noordse Gele Kwikstaart en nog heel veel andere leuke dingen.

Op weg naar huis nog gebeld dat de 6e Visarend gezien was, waarschijnlijk staan ze er nu nog en hebben ze er nog wel 1...
Thijs Fijen

wimtegels

Ik maakte me al een beetje zorgen omdat ik maar enkele oeverzwaluwen zag aan de roer.

Vandaag aren het er al wat meer, minstens 20, en enkele boertjes.
Ook een paar huiszwaluwen.
En een paar ijsvogeltjes natuurlijk :duim:  
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

TjeerdBurger

Jetzt geht's loss!
De tellingen zeggen genoeg, de afgelopen dagen en ook de komende dagen zijn super. Vooral graspiepers vliegen erg goed maar er zijn ook veel krenten zoals wouwen, lachsterns, reuzensterns en gister een vaag goudpleviertje over breskens (vermoedelijk amerikaans toch?). Woensdag gaat het echt ZO worden, daarna weer ZW. Tot en met het weekend lijkt het dan ZW te blijven maar wel met hoge temperaturen (17-20), ben erg benieuwd wat de na het weekend gaat doen!

Christian

Citeerben erg benieuwd wat de na het weekend gaat doen!
Anders ik wel  :rolleyes:  
Christian Brinkman

Gerard Troost

#38
Hopelijk blijft het een paar dag ZW. Ben een beetje moe... En er moet ook nog gewerkt worden :whistle:
Maar de lange het weer ziet er goed uit! In Spanje en Frankrijk wordt het goed weer. Er gaat wel een goeie soort vallen na woensdag denk ik.
Gr
G
EDIT: Doe maar NW, dan vliegt er tenminste zowieso niets  :unsure:  
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

TjeerdBurger

#39
pfff, 15 wouwen is niet slecht op 1 dag, Ketelbrug/Kamperhoek had wederom een topdag. Ook de Hoekse Sluis is erg goed bezig met na een Hop en Reuzensterns een Slangenarend! Breskens viel vandaag tegen. Voorlopig de laatste goeie dag vandaag vrees ik...

edit: ik zie dat bijna elke telpost vandaag wel een wouw had, die vlogen dus erg goed! Visarenden en boomvalken deden het ook erg goed.

wimtegels

Er komen in ieder geval steeds meer oeverzwaluwen terug. Ik telde vandaag circa dertig paartjes die aan het graven waren aan de Roer.

De ijsvogels zijn aan het broeden.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

frankmeer

#41
Citeerpfff, 15 wouwen is niet slecht op 1 dag, Ketelbrug/Kamperhoek had wederom een topdag. Ook de Hoekse Sluis is erg goed bezig met na een Hop en Reuzensterns een Slangenarend! Breskens viel vandaag tegen. Voorlopig de laatste goeie dag vandaag vrees ik...

edit: ik zie dat bijna elke telpost vandaag wel een wouw had, die vlogen dus erg goed! Visarenden en boomvalken deden het ook erg goed.
Wauw! 11 Rode en 4 Zwarte Wouwen, inderdaad niet mis.
http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?t...1&site=0&taal=1

Vandaag bij Telpost Eemshaven ook 8 Rode Wouwen, waarvan een groep van 4 die uit zee kwam. Voorts een Zwarte Wouw.
http://www.lauwersmeer.com/php/wnindex.php...aal=nl&aantal=1
Frank van der Meer

RWester

Ik denk dat het vrijdag en vooral zaterdag druk gaat worden op dé posten....
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Predator

20+ graden en oostenwind iig tot en met dinsdag!
Groet, Maarten

Gerard Troost

CiteerIk denk dat het vrijdag en vooral zaterdag druk gaat worden op dé posten....
vrijdag??

Zaterdag en zondag!
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

TjeerdBurger

en dat was het! Ik hoorde dat het op de kamperhoek ontzettend druk en ik heb zelf de massa mensen gezien die op Breskens stond. Zaterdag iets van 170, zondag iets van 150. Vooral vandaag was echt een topdag, goeie zwaluwentrek en veel krenten. Komende week ziet er erg goed uit, de hele week Oost 3 met lekker weer... Ik ben benieuwd!

Jos Welbedacht

#46
Moet je dit geluidsfragment afluisteren: Schitterend!
http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=4234180



Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jord

Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

frankmeer

Frank van der Meer

Kasper S

Hahaha, super !  :D  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Predator

#50
Net terug van 5 dagen breskens en het was geweldig, de paniek die ontstond als een bijzondere vogel werd gezien  :duim:
Kwam in totaal op 185 soorten
Groet, Maarten

Thijs Fijen

CiteerNet terug van 5 dagen breskens en het was geweldig, de paniek die ontstond als een bijzondere vogel werd gezien  :duim:
Kwam in totaal op 185 soorten
Doe je het beter dan ons! Wij in een week 181 soorten.

Lijstjes een keer vergelijken?
Thijs Fijen