Zichtbaarheid tijdsduur .wav bestand in Audacity

Gestart door Roel Schwartz, oktober 15, 2018, 09:12:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

Roel Schwartz

Beste allen,

Hoe krijg ik een lang .wav geopend in Audacity. Dus van een gehele nacht bv. Hij eindigt bij mij op 38:58,5 min.
M.v.g.,

Roel Schwartz.

Mark B.

Dat gaat bij mij zonder problemen, maximale grootte van 2 GB gaat prima, laden duurt dan wel een minuutje.
Mark Beekhof

Lowieke

Citaat van: Roel Schwartz op oktober 15, 2018, 09:12:06 AM
Hoe krijg ik een lang .wav geopend in Audacity. Dus van een gehele nacht bv. Hij eindigt bij mij op 38:58,5 min.

En wordt er in de nacht maar één bestand weggeschreven? Mijn recorder schrijft wav bestanden met een maximale grootte van 1024MiB. In bwf24/mono met 48kHz bemonsteringsfrequentie komt dat neer op ruim 2 uur per bestand. Gedurende een nacht worden er dus meerdere bestanden opgeslagen. Als ik in stereo opneem halveert die opnametijd en ik kan ook de bemonsteringsfrequentie met een factor vier verhogen wat de opnametijd met een factor vier verkort. Wat zijn jouw opnameinstellingen en wat is de bestandsgrootte van het bestand dat je in Audacity probeert in te lezen?

Citaat van: Mark B. op oktober 15, 2018, 19:57:40 PM
maximale grootte van 2 GB gaat prima,
Die maximale grootte is van je recorder? Want audacity leest ook grotere (>4GB) wav files zonder problemen.
Jeroen.

Mark B.

Citaat van: Lowieke op oktober 16, 2018, 12:25:23 PM
Citaat van: Mark B. op oktober 15, 2018, 19:57:40 PM
maximale grootte van 2 GB gaat prima,
Die maximale grootte is van je recorder? Want audacity leest ook grotere (>4GB) wav files zonder problemen.

Dat bedoel ik inderdaad  :duim:
Mark Beekhof