'zoeken op satellietbeeld' verdwenen?

Gestart door Willem Steenge, oktober 05, 2018, 09:08:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

Willem Steenge

Goedemorgen,
Vandaag zie ik tot mijn schrik dat de zoekmogelijkheid op satellietbeeld of kaart, die onder het kopje Geografie stond, (daar) verdwenen is. Deze functie vind ik bijzonder prettig, zo kun je exact het gebied uitzoeken waar je meer informatie over wilt zonder dat je allerlei gebiedsnamen met hun niet altijd voor de hand liggende begrenzing bij langs hoeft.
Mag deze functie terug aub?
Met vriendelijke groet, Willem Steenge

HPM

Het is gemakklijk om naar een waarneming (je eigen waarneming?) te gaan en daar dan het gebied, of een van de gebieden, te selecteren waarin die waarneming ligt.
Herman van der Meer

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard en Marijk

Citaat van: Willem Steenge op oktober 05, 2018, 09:08:50 AM
Goedemorgen,
Vandaag zie ik tot mijn schrik dat de zoekmogelijkheid op satellietbeeld of kaart, die onder het kopje Geografie stond, (daar) verdwenen is. Deze functie vind ik bijzonder prettig, zo kun je exact het gebied uitzoeken waar je meer informatie over wilt zonder dat je allerlei gebiedsnamen met hun niet altijd voor de hand liggende begrenzing bij langs hoeft.
Mag deze functie terug aub?
Met vriendelijke groet, Willem Steenge

Hoi Willem,

Ik snap je helemaal en diezelfde schrik had ik ook.  ;)
ik ben er achter gekomen dat er een werkbare "work around" is namelijk de optie Excursieplanner, ook onder het kopje Geografie
Als je vervolgens in het vakje "straal" 0 km ingeeft kun je redelijk eenvoudig dezelfde functie bekijken als het "vroegere" (verdwenen) optie
ik hoop dat je hier iets aan hebt :)

gertjanvannoord

die work around werkt voor mij helemaal niet.
Gertjan van Noord

Willem Steenge

Bij invullen van de excursieplanner - afhankelijk van afstand en soortgroep - kun je inderdaad een lijst soorten te zien krijgen, met daarachter de gebiedsnaam. Is wat een omweg, lukt uiteindelijk wel.
Ik vond juist dat zoeken op positie pijl zo handig en snel, omdat op kaart de begrenzingen van gebieden en subgebieden niet onmiddelijk zichtbaar zijn. ('ik ga naar dat-en-dat bosje, wat is daar gezien/nog niet gezien?' zet pijl, zie gebiedsnaam, check list). Op de lijst van gebieden onder Geografie moet je maar net weten hoe het/een gebied heet.  Voorlopig wat 'behelpen' vrees ik.
Groet, Willem

hiskodevries

of gewoon via het invoerscherm de pointer zetten, dan zie je ook gebiedsnamen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0