NMV leden en waarnemernummer NMV etc

Gestart door fungi_nl, januari 08, 2006, 14:06:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

fungi_nl

Dag allen,

Ik ben heel benieuwd hoeveel NMV (Nederlandse Mycologische Vereniging) leden er hier op het forum zitten?

En hoeveel mensen van de NMV er dan als waarnemer geregistreerd zijn?

Zijn er mensen lid van een paddestoelenwerkgroep (NMV/KNNV/IVN/anders)?

Er zullen vast ook wel heel wat IVN gidsen tussen zitten. Maar hoeveel?

Het lijkt me leuk/handig om te weten wat voor soort mensen er hier op het forum komen.

feel4nature

Hallo John,

ik schaam me bijna om te zeggen dat ik nog steeds geen lid ben van de N.M.V...
ik ben wel waarnemer, ik heb twee telvakken.
verder ben ik jeugd-gids voor de I.V.N (ook paddestoelen) en zit ik in het bestuur van het I.V.N. leeuwarden.
dit jaar begin ik als waarnemer voor Floron.
af en toe ben ik natuurjuf op een paar basisscholen hier in de buurt.
en last but not least ben ik vrijwillige gids voor het Fryske gea.
natuurlijk met groet, Ali.

fungi_nl

#2
Het lidmaatschap van de NMV kost € 20,-- per jaar (€ 25,-- indien postadres in het buitenland). Huisgenootleden en juniorleden/studenten € 10,-- (buitenland: € 12,50). Hiervoor krijgt u 4x per jaar het tijdschrift Coolia, kunt u aan alle verenigingsactiviteiten deelnemen en kunnen publicaties van (leden van) de Vereniging in het algemeen tegen gereduceerde prijs worden verkregen. Aanmelden door een mailtje te sturen naar ondergetekende, of door contact op te nemen met de ledenadministratie.

Ledenadministratie
Mw. M.J. Dam, Hooischelf 13, 6581 SL Malden, tel. (024) 358 2421; e-mail: nmvleden@science.ru.nl

(bron: http://www.mlf.science.ru.nl/nmv/main_n.htm (NMV website))

Coolia is het contactblad van de Nederlandse Mycologische Vereniging. Verschijnt 4 keer per jaar, en bevat artikelen over uiteenlopende mycologische onderwerpen, verenigingsnieuws, het excursieprogramma, determinatiesleutels, boekbesprekingen enz.

Elachista

Ik ben verder ook nog geen lid van de NMV, wel gewoon waarnemer voor de provinciale paddestoelenwerkgroep. Verder geen telhokken, omdat ik eigenlijk op zoveel plekken rondscharrel (Rijsterbos, Beetsterzwaag, Ypey, Drachten, Fochteloo, Appelscha, Duurswoude, Ureterp etc).
Pas als ik echt de mogelijkheid heb om naar bijeenkomsten en "verre" excursies van de NMV te gaan zal ik me aanmelden..
Verder ben ik waarnemer op het gebied van macro- en micronachtvlinders in Friesland en lever gegevens aan It Fryske Gea, Staatsbosbeheer en de Vlinderwerkgroep (wat dan weer naar het WVF werkgroep vlinderfaunastiek gaat).
Soms gids voor het IVN, voor vanzelfsprekend; de vlinders en de paddestoelen.
Als hobby ben ik dus vooral bezig met het herkennen en onderscheiden van plaatjeszwammen, microscopisch werk doe ik ook wel, maar ben verder nog niet begonnen met de Cortinarius'sen.
Voor vlinders eigenlijk alleen nachtvlinders, het kweken van inheemse macro en microsoorten wat overigens niet alleen een leuke maar ook zeer interessante bezigheid is. Valt prima te combineren, overdag zoeken naar paddestoelen en rupsen :)
Groet,
Tymo

feel4nature

natuurlijk met groet, Ali.

fungi_nl

Ik ben lid van de NMV, ik was lid van de KNNV Tilburg (lid paddestoelenwerkgroep) en de KNNV 's-Hertogenbosch (oprichter paddestoelenwerkgroep) en ik heb een viertal meetpunten van het NEM.

Ik doe echt alleen maar paddestoelen (geen myxo's, korstjes of houtzwammen), verder niets anders.

feel4nature

gids jij ook John?

fijn dat je er weer bent trouwens!
natuurlijk met groet, Ali.

Elachista

Gidsen is het leukste van alles eigenlijk, vooral bij de kleine kinderen zo speels mogelijk brengen dan krijgen ze er geen genoeg van. Dan voorkom je misschien opmerkingen als "Papa, ik wil niet naar het bohos"  :D  
Groet,
Tymo

fungi_nl

#8
Als de jeugdnatuurwacht Vlijmen weer operationeel wordt, dan 1 keer per jaar de paddestoelen excursie voor kids uit groep 7 en 8 en daarnaast af en toe een NMV excursie in de Drunense duinen. Maar om dat nu echt gidsen te noemen, nee. :-)

Arno van Stipdonk

#9
Afgelopen maand ben ik dus (zoals je al begrepen had) lid geworden van de NMV.
De laatste maanden ben ik helemaal besmet met het paddestoelenvirus en wil er echt in verder. Het leren determineren met de microscoop wil ik onder de knie krijgen en zoveel mogelijk over paddestoelen leren in het algemeen.

Het lijkt mij de makkelijkste weg om dit te doen via de NMV. Verder wil ik een met een aantal excursies mee.

Ik ben nog niet geregistreerd als waarnemer van de NMV. Waarschijnlijk later dit jaar ofzo meld ik me wel aan.

Ik ben nog geen gids of lid van een andere vereniging, maar dat zit er wel aan te komen. Ik weet dat er hier in Weert bij het IVN een werkgroep voor paddestoelen is. Dus waarschijnlijk wordt ik daar wel lid van.

Ook ga ik waarschijnlijk ergens in maart nog een korte cursus volgen bij het IVN in Asten over korstmossen.

fungi_nl

Arno,

De NMV organiseerd jaarlijks ook een microscopie dag voor beginners.
Wellicht leuk om daar eens heen te gaan. Als je geen microscoop hebt, kun je deze daar lenen voor die dag. Maar dan wel van te voren aangeven.

Hou de berichtgeving in Coolia in de gaten.

Kijk voor werkgroepen in de buurt eens op http://www.knnv.nl of op http://www.paddestoelenkartering.nl (klik hier op werkgroepen)

Cees Veenema

Hallo John,
Doen er nog meer leden van de paddenstoelenwerkgroep  waar je lid van bent
mee aan waarneming.nl ? , promote je waarnemning.nl ook bij de NMV?
Cees
Groet,

Cees

fungi_nl

#12
Cees,

Uiteraard heb ik, achter de schermen, contact met de paddestoelenkartering gehad. Binnenkort komt daarvan de uitslag. (uiteraard in overleg met Hisko)

Van mijn (oude) werkgroepen zit niemand bij waarneming.nl (Den Bosch is opgeheven vanwege te weinig animo en Tilburg, geen idee)

marcel123

#13
CiteerDag allen,
Ik ben heel benieuwd hoeveel NMV leden er hier op het forum zitten?
Tellen oud-leden (1995)  ook mee?

Nieuwjaarsbijeenkomst van de NMV

fungi_nl

Ik zal op mijn lijstje vermelden dat je oud lid bent.  ;)
Doe je verder nog andere dingen behalve paddestoelen?

knabenkraut

Hallo John,

Ook ik ben nog geen lid van de NMV maar ben wel ondertussen lid geworden van een paddestoelenwerkgroep van het IVN.
Mocht het zo zijn dat de paddestoelen me zo blijven bezig houden als de afgelopen herfst, dan ga ik me zeker aansluiten bij de NMV.
groetjes,
Dini

fungi_nl

Dag Dini,

Ben je ook IVN gids? Bij welke afdeling van de IVN zit je?

Marian van Bert

Hoi John,

Voor je verzameling.
Ik ben lid van het IVN Enschede en ga deze week beginnen met de gidsencursus. Lid van het NMV ben ik nog niet. Eerst maar even afwachten hoeveel tijd er in de cursus gaat zitten.

Dinant Wanningen

Hallo John,

Ben al vele jaren lid van de N M V en actief in de wergroep kartering en  heb mede vele gebieden in Twenthe en Salland  in kaart gebracht ,ook heb ik een N E M gebied in de gemeente Almelo.
Tevens ben ik lid van het I V N waar ik in het verleden veel gegids heb vooral de kleintjes mocht ik graag doen.
Ook lid van de K N N V natuurlijk waar ik op dit moment weer voor de tweede keer het Hondeven en Schultewolde in de gem. Tubbergen inventariseer op padestoelen zie www.twente knnv.nl
Groet ,Dinant


feel4nature

CiteerTevens ben ik lid van het I V N waar ik in het verleden veel gegids heb vooral de kleintjes mocht ik graag doen.
Dinant, gek misschien, maar dat jij graag met de kleintjes werkt had ik niet achter je gezocht.....je komt zo ontzettend serieus over....
natuurlijk met groet, Ali.

laatvlieger

#20
Ik ben zo´n 2 jaar lid geweest van de NMV.

Heb nog een leuke ontdekking van een Buchwaldoboletus (voorheen Pulveroboletus) lignicola op mijn naam staan en ben er daarna weer mee opgehouden.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

fungi_nl

Wouter,

Mag ik vragen waarom je weer bent opgehouden??

laatvlieger

dat mag,

Ik deed op dat moment een onderzoekje aan boleten wat niet goed liep, had verder weinig contact met andere NMV-ers, en merkte dat ik al een jaar niks meer aan de paddestoelen had gedaan. Vond het een mooi moment om ze als groep aan de kant te schuiven.

Hoewel ik wel weer twijfel als ik hier weer al die foto´s zie, het kriebelt wel weer een beetje. Ik merkte dat ik destijds ook wel oog voor die dingen had, om ze in het veld te ontdekken. Heb veel leuke dingen gezien (inmiddels al weer de naam vergeten maar bijvoorbeeld een heleboel soorten stekelzwammen) Bij Olst is een geweldig gebied voor paddestoelen!!

Maar het zijn er ook zo verrekte veel en de variatie is ook nog eens bijzonder groot. En als je het goed wilt doen dan moet je ook alles onder de microscoop leggen. Nou heb ik die wel, maar het kost altijd zoveel tijd en bovendien heb ik er geen meetoculair voor.

Inmiddels is het wel wat interessanter geworden, omdat waarnemingen nu ook digitaal doorgegeven kunnen worden. Bijvoorbeeld via waarneming.nl. Is toch laagdrempeliger. Misschien dat ik in de toekomst nog wel weer iets met paddestoelen ga doen maar op het moment niet.  Ik help nu op een vogelringbaan en daar gaat aardig wat van mijn tijd in zitten.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

hiskodevries

CiteerInmiddels is het wel wat interessanter geworden, omdat waarnemingen nu ook digitaal doorgegeven kunnen worden. Bijvoorbeeld via waarneming.nl
Dat zouden ze bij de paddenstoelenclub ook eens moeten snappen, maar dat wil nog niet lukken Wouter.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

laatvlieger

oh joh, ik dacht dat zij inmiddels ook meededen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Corryabbink

Ervaren administrateurs uit de NMV aantrekken en de database op orde houden kan veel bijdragen aan een koerswijziging van de NMV.
Wanneer er veel fouten in staan zou ik er ook niet voor voelen de gegevens binnen te halen.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

hiskodevries

dat zal zo`n vaart niet lopen, we hebben allerlei mechanismen om dat te voorkomen.
Je denkt toch niet dat de huidige aangesloten pgo`s klakkeloos alles ontvangen ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Dinant Wanningen

Citeer
CiteerTevens ben ik lid van het I V N waar ik in het verleden veel gegids heb vooral de kleintjes mocht ik graag doen.
Dinant, gek misschien, maar dat jij graag met de kleintjes werkt had ik niet achter je gezocht.....je komt zo ontzettend serieus over....
Citeer
Een hobby moet je serieus uitoefenen anders moet je er niet aan beginnen maar dat wil niet zeggen dat er niet gelachen mag worden en geouwehoerd natuurlijk mag dat  anders word het zo'n saaie boel ,en wat die kleintjes betreft dat vond ik prachtig ik had mijn jaszakken vol met allerlei attributen parels van een oude halsketting voor de parelamaniet met daarbij een leuk verhaaltje,een piepklein vogeltje voor het nestzwammetje ,goudpoeder voor de regenboogrussula want iedereen weet daar waar de regenboog de aarde raakt regenboogrussula's groeien en daar is goud te vinden enz. enz. dit is toch niets voor een hele serieuse vent.

Een hobby moet je serieus uitoefenen anders moet je er niet aan beginnen maar dat wil niet zeggen dat er niet gelachen en geouwehoerd mag worden natuurlijk mag dat anders word het zo'n saaie boel ,en wat die kleintjes betreft dat vond ik prachtig ik had mijn jaszakken vol met allerlei attributen zoals parels van een oude halsketting voor de parelamaniet met daarbij een leuk verhaaltje ,een piepklein vogeltje voor het nestzwammetje ,goudpoeder voor de regenboogrussula want iedereen weet waar de regenboog de aarde raakt groeien regenboogrussula's en daar kan men goud vinden enz. enz. dit is toch niets voor een serieuse vent
Groet ,Dinant


Cees Veenema

#29
Hallo Dinant,
Hier sta ik wel van te kijken maar wel goede ideën.
Jammer dat je op het forum heel anders over kwam.
Ik ga meteen op zoek naar een gewei en misschien wel even de bij het Noorderpark langs voor een Pantertje.
Tot spreeks.
Groet,

Cees