fotoherkenning maakt hier een zeearend van

Gestart door kleibrink, september 17, 2018, 21:18:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

kleibrink

foto lijkt mij redelijk duidelijk, maar de fotoherkenning maakt hier een zeearend van. Iemand anders vindt het een buizerd en ik weet het nu niet meer. Kan weinig foto's vinden van vogels van de bovenkant in vlucht. (de vogel draait naar links)
Eline Kleibrink

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

kleibrink

Citaat van: Guus Peterse op september 17, 2018, 21:29:46 PM
Het is een buizerd. Wanneer was dit?

De foto is van vanmiddag, en de fotoherkenning maakt er een zeearend van. Erg verwarrend omdat er ook een visarend rondvloog, maar op grote afstand. Ik heb deze visarend in ieder geval wel 1 keer op foto weten te krijgen blijkt achteraf (zie bijlage), de andere foto's zijn dan toch van buizerds.
Eline Kleibrink

OJGoreng

#3
Die eerste is ook een visarend (let op de staarttekening), dus het zal dezelfde vogel zijn.

(Nou ja, "dus" is wat kort door de bocht, want zeker momenteel kun je rustig verschillende visarenden tegelijk tegenkomen. Maar in elk gevaL; die staart dus. Superdikke eindband, beperkt (in vergelijking met buizerd) aantal stevige subterminale banden, donkere middelse staartpennen.)
Met vriendelijke groet, Zainal

OJGoreng

Overigens bizar hoe weinig foto's van visarenden in dorsaal aanzicht er in de database zitten. Pas na ca. 700 foto's kom ik een duidelijke tegen, van Jos Jansen. Hier zijn die kenmerken goed van dichtbij te zien.

Met vriendelijke groet, Zainal

Guus Peterse

Ja, dat had ik even over het hoofd gezien. Visarend inderdaad.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

kleibrink

dank jullie, ik heb hem bij mijn waarneming gezet  :blink:
Eline Kleibrink