Meerdere fotos tegelijk toevoegen

Gestart door Andre321, september 17, 2018, 21:42:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Andre321

Hoi,
Ligt het aan mij, of is het toevoegen van meerdere fotos in een keer nogal onduidelijk ?
Ik heb nu drie keer achter elkaar dat ik twee fotos toe wil voegen..
Dat het lijkt alsof er maar een foto is, ik vervolgens de tweede foto toe voeg..
En dat dan blijkt dat er drie fotos aan de waarneming zitten..waarbij dus de tweede foto twee keer toegevoegd is.

Hoe zit dat met meerdere fotos toevoegen en wat is de beste manier omdat die tweede foto ook zichtbaar te krijgen gelijk bij het eeste keer toevoegen ?

hiskodevries

in iObs voeg je per keer 1 foto toe uit de bibliotheek. multiselect is daar niet mogelijk
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

#2
Nou, als je wat sneller bent is het wel mogeljk hoor..maar dat is dan blijkbaar een undocumented feature. Twee wil nog wel maar net even geprobeerd..drie lukt niet. En vaak zie je pas na uploaden dat er blijkbaar meerdere fotos geselecteerdwerden.
Maar vandaag zag ik wel voor verzenden dat er twee fotos bij zaten.

paulhoekstra

Is het mogelijk om de optie om meerdere fotos tegelijk in de bibliotheek te selecteren en up te loaden toe te voegen aan iObs? 
groeten,
Paul

Sjaak Schilperoort

Paul, momenteel heb ik in iObs een standaard foto-component gebruikt voor het kiezen van een foto. Deze wordt door Apple meegeleverd met iOS en was gemakkelijk in te passen. Het probleem is dat je met deze standaard component niet meerdere foto's kunt kiezen. Als ik zoiets wil toevoegen aan iObs, dan moet ik ook een eigen foto-component bouwen. Dat is veel werk. Of hopen dat iemand anders dat heeft gedaan. Er zijn inderdaad alternatieve implementaties, maar die werken niet betrouwbaar of passen niet in iObs. Maar er wordt aan gewerkt ...

joekroex

Ik wilde dezelfde vraag stellen als Andre321, maar vond deze openstaande topic. Het is al een hele tijd geleden dat deze kwestie voorgelegd is.

Ik had ook altijd de mogelijkheid door met vingervlugheid een 2- of 3-tal foto's tegelijk te kunnen selecteren, maar deze optie is nu helemaal verdwenen. Is er al nieuws over het selecteren van meerdere foto's uit de bibliotheek, of is de optie helemaal van tafel?

Andre321

Die vingervlugheid is blijkbaar een nadeel, want Obsmapp kan door ook al niet mee omgaan bij eksters en egels. Maar goed om te horen dat er meer zijn die "beat the system". tegenwoordig voeg ik maar een foto bij de website dus ik wist niet dat deze hidden functionaliteit nog steeds bestond