Zacht vetkruid - St Bernardpas -> check! -> Nee, S. alpestre

Gestart door corzonneveld, september 16, 2018, 11:27:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

corzonneveld

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/162550162
Zacht vetkruid - Sedum sexangulare gezien op 2018-07-30 Italy - Saint-Rhémy-en-Bosses (comuni)
Foto's:




Met de Excursionsfuehrer gaat het wel erg soepel  :angel: - is deze correct?

bij voorbaat dank Cor Zonneveld
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

e.kneepkens

de bladeren zijn wat dikker, de bladeren staan minder dicht opeen, de kroonbladeren zijn wat afgerond/in ieder geval niet zo spits zoals bij Sedum sexangulare. Ik weet niet wat dat is: Excursionsfuehrer maar er staat blijkbaar geen goede beschrijving/foto in van Sedum alpestre. Sedum sexangulare komt nog op subalpien niveau voor, dus het had misschien nog net gekund qua hoogte (2300 m) maar het is hem dus niet.
met vriendelijke groet, Emanuel

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

corzonneveld

#3
OK, ergens fout gegaan ;D. Enige plek waar dat redelijkerwijs kan is één afslag eerder, waar gevraagd wordt naar de vorm van de kroonbladen. Als ik die als stomp interpreteer, dan is het alpestre. Of zijn daar nog problemen mee?

Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

corzonneveld

nog een foto, wellicht voegt die iets toe
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

e.kneepkens

met vriendelijke groet, Emanuel

Rob Koelman

Citaat van: corzonneveld op september 16, 2018, 22:02:48 PMOK, ergens fout gegaan ;D. Enige plek waar dat redelijkerwijs kan is één afslag eerder, waar gevraagd wordt naar de vorm van de kroonbladen. Als ik die als stomp interpreteer, dan is het alpestre. Of zijn daar nog problemen mee?

:rolleye:

Volgens Emanuel is het dus Sedum alpestre, en NIET S. sexangulare...
Met vriendelijke groet, Rob