Hoofdmenu

Das?

Gestart door Ingrid., maart 10, 2008, 20:41:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ingrid.

Hoi allemaal,
Klopt het dat dit een pootafdruk is van een das? Ik zag deze afdruk bij Noordlaren.

Ingrid.

#1
hier zie je twee pootafdrukken. Ik denk aan een das vanwege de grote afdruk en de afstand van de poot tot de nagels.

Jeroen Nagtegaal

Ja, een mooie prent,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rudmer Zwerver

Noordlaren...

Dat is ook al weer een nieuwe plek voor de Das volgens mij.
Rudmer

logico

#4
Citeerhier zie je twee pootafdrukken. Ik denk aan een das vanwege de grote afdruk en de afstand van de poot tot de nagels.
Het is inderdaad een das..

Je zegt dat je dit denkt vanwege de grote afdruk en de afstand van de poot tot nagels.

Het makkelijkste kenmerk is dat de kussentjes bijna allemaal netjes op een rijtje liggen in tegenstelling tot honden, vossen of andere dieren. Als je het vergelijk met de afdruk van een hond of vos dan lijkt de afdruk van een das een beetje uitgerekt.  Kenmerkend voor een das.

Dit zie je hier heel erg duidelijk.

Een das heeft 5 tenen en een hond 4. Alleen zie je de 5de teen niet altijd in de afdruk die je op de grond vindt, zoals je ook op jouw foto's ziet.

De tenen van de das wijzen allemaal naar voren. De 2 buitenste tenen van een hond wijzen naar buiten.
Met vriendelijke groet,
Patrick

evertdirks

CiteerNoordlaren...

Dat is ook al weer een nieuwe plek voor de Das volgens mij.
In noordlaren zitten al jaren dassen.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Oskar

#6
Het zou leuk zijn als je de waarneming ook in de database van waarneming.nl invoert. Momenteel kan ik hem daar nog niet in vinden.
Groeten,

Oskar Jäckel