Tipula onbekend

Gestart door Arjan de Heer, september 12, 2018, 22:35:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arjan de Heer

Zal ik deze ook weer op de verzamelsoort zetten? Is een oude foto, en een oude waarneming. Kan iemand er iets mee?

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/162431111
Langpootmug (Tipula) onbekend - Tipula spec. gezien op 2018-09-11 Waddinxveen - 't Weegje
Foto's:




Alvast dank!
Met vriendelijke groet,

Arjan de Heer

Nooit te jong om te leren!!

Henri van Dodeweerd

Hoe oud is bij jou oud? De waarneming is (volgens ingevoerde gegevens) 1 dag voor de vraag hier gedaan.

Dus als 1 dag oud is, dan ben ik zeer hoogbejaard ;)

Of is de waarneming van eerder maar heb je die op de 11de ingevoerd? In dit geval graag invoeren op datum van de waarneming..
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Arjan de Heer

Ah, mijn excuses, ik had deze een paar maanden terug, zal hem op de datum zetten waarop ik hem (ongeveer) heb gezien.
Met vriendelijke groet,

Arjan de Heer

Nooit te jong om te leren!!

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Arjan de Heer op september 13, 2018, 12:07:55 PM
Ah, mijn excuses, ik had deze een paar maanden terug, zal hem op de datum zetten waarop ik hem (ongeveer) heb gezien.

Gelukkig ben ik toch wat minder oud ;).

Met de soort durf ik je niet te helpen. Misschien 1 van dit koppel? Maar er komt vast iemand langs die meer weet.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Arjan de Heer

Ja die had ik zelf ook in gedachten, maar weet het niet zeker, en ook niet of hij verder gedetermineerd kan worden dan deze 'verzamelsoort' maar ik wacht af wat andere er van zeggen. Dank voor de hulp tot nu toe!
Met vriendelijke groet,

Arjan de Heer

Nooit te jong om te leren!!

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Arjan de Heer op september 13, 2018, 13:10:12 PM
Ja die had ik zelf ook in gedachten, maar weet het niet zeker, en ook niet of hij verder gedetermineerd kan worden dan deze 'verzamelsoort' maar ik wacht af wat andere er van zeggen. Dank voor de hulp tot nu toe!

In mijn herinnering staat dat je dan de antennesegmenten moet tellen. En dat lijkt me bij deze foto's niet mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd