Hoofdmenu

Morvan

Gestart door blerf, maart 07, 2008, 12:02:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

blerf

Hallo!

ik ga over een maandje (begin april) naar de Morvan (Bourgongne, Frankrijk). Welke leuke (ja...ik weet het...alle zijn leuk) vogels kan ik daar verwachten rond die tijd? Ik ben goed bekend met Nederlandse vogels, dus ik doel op de vogels die hier niet te vinden zijn. En dan vooral de algemenere soorten. Aangezien het gezelschap waarmee ik ga, niet zo vogelgek is als ik, zit intensief speuren er waarschijnlijk helaas niet in.

MVG Jeroen
Groet,
Jeroen

Sjoerd v Wierst

Ik ken het gebied niet, maar even kijken in het vogelboek levert al enige mogelijkheden op. wat te denken van zomertortel, hop, grijskopspecht of mibo? Kijk anders ook even in je vogelboek naar de kaartjes. levert vaak al veel mogelijkheden op.
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

frankneijts

En let op de tijd: begin april sluit helaas een aantal leuke soorten (Grauwe en Roodkopklauwier, Orpheusspotvogel e.d.) uit. Misschien dat een enkele Hop er al is maar daar houdt het dan wel zo'n beetje mee op. Ik zou me concentreren op de door Sjoerd genoemde spechten, Waterspreeuw, wouwen enz. Overigens is de Morvan erg fraai maar qua vogels net iets te noordelijk nog om erg spectaucalaire (niet-Nederlandse) soorten te verwachten, ook niet later in het voorjaar. Voor planten, libellen, vlinders, reptielen en amfibieƫn is het wat dat betreft een stuk interessanter (maar ook dan is begin april nog wel erg vroeg).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rinie van Reenen

CiteerAangezien het gezelschap waarmee ik ga, niet zo vogelgek is als ik, zit intensief speuren er waarschijnlijk helaas niet in.
Om een beetje flauw te zijn: goedbeschouwd maakt het, als de zaken zo liggen, erg weinig uit als je het nu al weet. Als je toch niet gericht kunt zoeken, is het eenvoudigweg een kwestie van goed je oren en ogen open houden. Dan zie je ze allicht vanzelf! Succes daarzo!
Groet, Rinie van Reenen

Herman van der Klis

Citeer
CiteerAangezien het gezelschap waarmee ik ga, niet zo vogelgek is als ik, zit intensief speuren er waarschijnlijk helaas niet in.
Om een beetje flauw te zijn: goedbeschouwd maakt het, als de zaken zo liggen, erg weinig uit als je het nu al weet. Als je toch niet gericht kunt zoeken, is het eenvoudigweg een kwestie van goed je oren en ogen open houden. Dan zie je ze allicht vanzelf! Succes daarzo!
De Morvan is het gebied van de grauwe klauwieren , roodborsttapuiten en lasrt but not least , veel kerkuilen , vooral huizen zij in de kleine oude romaanse kerktorentjes.
gr.
Herman
Herman van der Klis

Marijn van Oss

Ik ga waarschijnlijk in de zomervakantie richting de Morvan. Kan ik dan - behalve de bovengenoemde soorten - ook nog andere soorten verwachten?
Groeten,
Marijn van Oss