Herkennings software zei: Sympecma paedisca..=> Sympecma fusca

Gestart door Josee, september 03, 2018, 15:19:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

is dat gezien de vindplaats reëel? Ben echt stiknieuwsgierig!

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/162097388
onzeker Bruine winterjuffer - Sympecma fusca gezien op 2018-09-01 Hoek van Holland - Kapittelduinen
Foto's:








bij voorbaat dank
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

JohanvantBosch

Je moet de naam die de herkenningssoftware geeft alleen als een suggestie zien, die je zelf moet controloren, zoals je nu doet. Wat denk je zelf dat het is op basis van je foto's?

Josee

#2
Zoals ik um invoerde dus Johan  ;D ♂ Bruine winterjuffer :lol:

Ik weet dat vanzelf maar als er 90% zekerheid wordt gegeven, kan ik mijn hoop niet zo maar laten varen. Het zou toch een wondertje zijn  B)
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

JohanvantBosch

Citaat van: Josee op september 03, 2018, 15:37:17 PM
Zoals ik um invoerde dus Johan  ;D ♂ bruine winterjuffer :lol:

Ik weet dat vanzelf maar als er 90% zekerheid wordt gegeven, kan ik mijn hoop niet zo maar laten varen. Het zou toch een wondertje zijn  B)

Het zou inderdaad een wondertje zijn en die moeten we nooit uitsluiten.   O0
Bij gemakkelijk herkenbare soorten in combinatie met goede duidelijke foto's denk ik dat je bij een 'zekerheid van 93%´ vast aardig op de herkenningssoftare kunt vertrouwen.
Het gaat hier (en ook bij bv heidelibellen en pantserjuffers, maar misschien bij wel meer soorten) om soorten die veel op elkaar lijken. Jouw foto's zijn zeker niet slecht, maar je moet zelf ook al een beetje extra focussen om de borststuktekening goed te kunnen zien.
Dan komt de software er blijkbaar niet uit. Voor de mensen die niet weten dat het een winterjuffer is, is het aantal soorten dan al teruggebracht naar 2, maar dat laatste stukje is op dit moment blijkbaar nog lastig.

JohanvantBosch

Citaat van: Josee op september 03, 2018, 15:37:17 PM
Zoals ik um invoerde dus Johan  ;D ♂ Bruine winterjuffer :lol:

Ik weet dat vanzelf maar als er 90% zekerheid wordt gegeven, kan ik mijn hoop niet zo maar laten varen. Het zou toch een wondertje zijn  B)

en bruine winterjuffer klopt uiteraard.  :duim: O0

Josee

Hartelijk dank voor jouw uitleg en bevestiging  :duim: Fijne dag nog
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers