watertorren in zwembad

Gestart door PatrickH, maart 05, 2008, 18:13:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

PatrickH

In het zwembad van een hotel in Tenerife zaten watertorren. 's nachts werden ze aangetrokken door het zwembadlicht. Ze zaten zowel in het verwarmde als onverwarmde bad.

Komt dit vaker voor?
Wat is de exacte benaming van de torretjes?

Groet, Patrick
Groet, Patrick Heijne

jan cuppen

Ik zie alleen maar overbelichte wantsen :o  
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

David Tempelman

het zijn bootmannetjes of ruggezwemmers, maar ik kan niet zien of het Notonecta of Anisops is..
met vriendelijke groet,
David

PatrickH

Het was nogal lastig om die beesten te fotograferen. Of de bodem werd scherp gefotografeerd, of de sluitertijd was te lang waardoor je onscherpe beestjes kreeg. Dit is helaas mijn best gelukte foto.

Komt het vaker voor dat deze beesten in een chloorzwembad overleven en blijkbaar instaat om zich voor te planten?

Groet, Patrick
Groet, Patrick Heijne

Robert Heemskerk

Ik denk dat de wantsen op de lichten in het zwembad afkwamen en zo in het bad zijn gekomen.

Veel insekten komen op licht af.


Goyatlah

Van sommige libellen is bekend dat ze op spiegelend oppervlak afkomen, bootsmannetjes dwaarschijnlijk dus ook. Maar dat ze zich daar ook voortplanten is lijkt me redelijk voorbarig.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

PatrickH

Het lijken idd op gewone bootsmannetjes. Er zaten er minimaal 100 per bad. Hoe komen ze dan in het zwembad, dat geheel omgeven was door het hotel? Ze kunnen toch niet vliegen?

Groet, Patrick
Groet, Patrick Heijne

AndreVrijens

mvg.  AndrĂ©

PatrickH

Weer wat geleerd. Bedankt voor alle reacties, Patrick
Groet, Patrick Heijne