Hoofdmenu

meeuw

Gestart door boogey55, januari 06, 2006, 17:31:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

boogey55

Zou dit een eerste winter ringsnavelmeeuw kunnen zijn?
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

boogey55

Dit is geen antwoord
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Guus Peterse

Nee, het is een vraag, daar heb je gelijk in. Het impliceert wel een antwoord, namelijk: ringsnavelmeeuw is buiten Tiel nog altijd zeer zeldzaam en ook in Tiel heb je veel meer stormmeeuwen dan ringsnavelmeeuwen en trouwens, die in Tiel is adult dus dit is niet de ringsnavelmeeuw van Tiel. Dus je moet goede redenen hebben om een ringsnavelmeeuw te veronderstellen. Ik neem aan dat je die redenen hebt, maar ik zie ze niet. Misschien zie ik ze over het hoofd, dus nogmaals mijn vraag: waarom zou dit een ringsnavelmeeuw zijn?

Guus
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

boogey55

#4
Dank je.
Deze foto is in Tiel gemaakt. Ik meen me te herinneren, dat er daar ook eens een 1e winter was gesignaleerd.
Ik hoop nu dat er iemand is die de verschillen met een eerste winter zilvermeeuw duidelijk te maken.

P.S. Ik heb de foto vervangen door een duidelijker exemplaar.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

han.endt

#5
Bij een Ringsnavelmeeuw zou de mantel lichter grijs en minder effen (met enkele vlekjes) moeten zijn. Bij de tertials is een duidelijke witte top zichtbaar en dat zou bij een Ringsnavelmeeuw niet zo mogen opvallen. Andere kenmerken zijn niet of zeer onduidelijk zichtbaar.

han.endt

Bij de nieuwe foto iss ook duidelijk dat de tertials gevlekt zijn. Die zijn bij een 1e winter Ringsnavelmeeuw effen. Alles past goed op een 2e jaars Zilvermeeuw.

boogey55

Okay, dank jullie.  
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Thijs Fijen

CiteerDank je.
Deze foto is in Tiel gemaakt. Ik meen me te herinneren, dat er daar ook eens een 1e winter was gesignaleerd.
Ik hoop nu dat er iemand is die de verschillen met een eerste winter zilvermeeuw duidelijk te maken.

P.S. Ik heb de foto vervangen door een duidelijker exemplaar.
Dat klopt, dat komt omdat ie eerst een 1e winter was. (hij zit er namelijk al een tijdje)

Thijs
Thijs Fijen

Bram Rijksen

CiteerDat klopt, dat komt omdat ie eerst een 1e winter was. (hij zit er namelijk al een tijdje)

Thijs
Dé Ringsnavelmeeuw van Tiel is daar nooit als eerste-winter vogel aangetroffen...

Bram Rijksen

nog geen tijd gehad om goed te kijken maar 2e wkl Geelpoot lijkt me aardige optie. Heb je nog meer foto's?

harderbroek

Citeernog geen tijd gehad om goed te kijken maar 2e wkl Geelpoot lijkt me aardige optie. Heb je nog meer foto's?
Ondanks dat je nog niet veel tijd gehad hebt om de foto te bekijken Bram, lijkt hij voor een 2e winter geelpootmeeuw wel al veel grijs te bevatten en komt de snavel mij ook erg licht over??

Beken wel gelijk dat ik geen meeuwenkenner ben en een van de moeilijkste soorten vindt als het gaat om 1e 2e 3e winter, 1e 2e 3e zomer althans wat betreft de niet gangbare soorten en dat is een Geelpootmeeuw voor mij.

M.v.g.
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland