goed beginnersboek

Gestart door Windekind, januari 06, 2006, 15:29:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Windekind

Lijkt me best leuk om eens wat meer paddenstoelen te  leren kennen.
Welke boeken zijn geschikt voor mij als beginner ?
ik heb zelf wel de paddenstoelen encyclopedie van Keizer en de paddenstoelengids van elsevier.

Ik houdt wel van de complete werken. Dus geen boekjes met 100 paddestoelen e.d.

Wel graag heb ik ook veel foto's of goede tekeningen (van de hele paddestoel en eventuele belangrijke kenmerken, maar wel duidelijk op het blote oog herkenbaar, eventueel aangevuld met bino/microscoopkenm.)
'
Ik ken de beperkingen van plaatjes kijken goed, maar 't gaat me nu niet om een volledig wetenschappelijk taxonomisch boekwerk met alleen maar sleutels.


Tjonge wat stel ik weer een eisen ! Kan dit eigenlijk wel ?

Groet,

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

feel4nature

hallo Elmar, er staan boekentipt bovenaan het forum.

ik heb zelf alleen de keizer en de Philips, daar kom ik al een heel eind mee. en ik ben ook aardig handig op het net.
ik probeer al een tijdje de Gerhardt ook te krijgen, maar die is op dit moment niet meer te verkrijgen. het schijnt dat hij eind dit jaar er weer is.
de Philips kan je bij de slechte nog krijgen (in leiden hebben ze ze nog)
voor maar 10 euro!
zodra ik de gerhardt heb ga ik voor de gele bijbel.
natuurlijk met groet, Ali.

Elachista

#2
Roger Phillips; 900 soorten geplukt en met rustige achtergrond gefotografeerd met onderzijde en in de meeste gevallen doorsnede zichtbaar.
Gerrit J. Keijzer; 790 foto's, rond de 740 soorten paddestoelen in hun natuurlijke omgeving gefotografeerd.
Toch vrij handig aangezien veel kogelzwammen, buikzwammen, korstzwammen, houtzwammen vermeld staan.
Maar deze twee kun je prima mee overweg, vergeleken met vroeger inderdaad veel goedkoper (destijds kostte Phillips nog 40 gulden!).
Groet,
Tymo

Windekind

Allebei bedankt,

de keizer heb ik al, zal eens uitkijken naar de philips.


Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Arno van Stipdonk

Citeerde Philips kan je bij de slechte nog krijgen (in leiden hebben ze ze nog)
voor maar 10 euro!
Bedankt voor de tip Ali!  :duim: Ik heb laatst minstens 15 filialen afgebelt, maar overal was de Philips uitverkocht! Toen ik dit las heb ik meteen naar Leiden gebelt, en hij was inderdaad nog op voorraad.
Meteen besteld natuurlijk, eindelijk! Ik had de moed al opgegeven.

Dus Elmar, ben er snel bij, het boek is bijna niet meer te krijgen.

Elachista

#5
Phillips is haast nergens te koop inderdaad, maar je kan 'm altijd laten nabestellen (even ISBN vermelden) - kost je verder niets..
Groet,
Tymo

Windekind

Nou dan zal ik ook zoeken.

En dan heb ik door deze eenvoudige vraag geloof ik ook nog iemand indirect blij gemaakt.


Life can be easy.


Groet en allemaal bedankt,

Elmar
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins