Zeer Algemene klaver UK

Gestart door cora, augustus 21, 2018, 21:38:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

cora

Ik zou graag willen weten welke soort dit is? Deze klaver was zeer algemeen op deze plek...
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/161613929
Klaver spec. - Trifolium spec. gezien op 2018-06-01 United Kingdom - Perranuthnoe CP
Foto's:


NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Rien Ondersteijn

Gevlekte Rupsklaver lijkt me hier dé kandidaat.
Groene groe[n]tjes.Rien.

cora

NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Rien Ondersteijn

Dat 'zeer algemene' was meer bedoeld voor de hoeveelheid aldaar dan voor t voorkomen in Engeland-niet ?
[ik heb nog nooit zo'n groot plakkaat gezien zeg !]
Groene groe[n]tjes.Rien.

cora

Nee op de deze plek langs de kust was het zeer algemeen......
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

migratorius


dirder

Hier in het zuidwesten van België de laatste jaren zeer sterk toenemend. Een plant die erg kan woekeren (hele bermen overgroeit).
Groeten, Dirk Derdeyn.

cora

Nou inderdaad woekeren kan deze plant.. zoals je ziet op de foto.. het was een soort van tapijt. :rolleye:
NATUURLIJK !!! de groetjes van Cora de Groot

Rob Koelman

Vorig najaar in Zeeland (Banjaard = zuidwestkant Oosterscheldekering) een grasveldje van een parkeerterreintje tegengekomen met een aantal flinke plakkaten van deze soort:



Met vriendelijke groet, Rob

migratorius

Citaat van: Rob Koelman op augustus 23, 2018, 11:45:27 AM
Vorig najaar in Zeeland (Banjaard = zuidwestkant Oosterscheldekering) een grasveldje van een parkeerterreintje tegengekomen met een aantal flinke plakkaten van deze soort:
Niet ingevoerd Rob...?  :police:

;)

JanHein

Rob Koelman

Citaat van: Rob Koelman op augustus 23, 2018, 11:45:27 AMVorig najaar in Zeeland (Banjaard = zuidwestkant Oosterscheldekering) een grasveldje van een parkeerterreintje tegengekomen met een aantal flinke plakkaten van deze soort:

Citaat van: migratorius op augustus 23, 2018, 14:09:06 PMNiet ingevoerd Rob...?  :police:

;)

JanHein


Alles op z'n tijd...  :angel:

(Ja, ik weet het, ik loop achter bij het invoeren van een aantal waarnemingen...)
Met vriendelijke groet, Rob