Hoofdmenu

Oranje drollen

Gestart door Geert-Jan Kroon, februari 29, 2008, 22:34:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geert-Jan Kroon

Misschien dat ik nog een keer de kans krijg een foto te maken, maar ik post het toch vast. Op mijn werk op de golfbaan vind ik met regelmaat vrijwel geheel oranje drollen. Ook op fietspaden in de omgeving heb ik ze zien liggen. Hoe kan een vos zo'n kleur aan z'n uitwerpselen geven? :huh:  
Groet,

Geert-Jan Kroon

spinnenvrouw

Hier in mijn woonwijk lagen vanochtend ook oranje drollen op straat.  En dat is vast niet van een vos!
De kleur van de poep hangt af van het soort hondevoer.  
Jacomijn Prinsen

Jeroen Nagtegaal

Als een vos veel bessen heeft gegeten kan de trsont een andere kleur hebben, Mja dan zie ik graag de keutel eerst.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Geert-Jan Kroon

CiteerHier in mijn woonwijk lagen vanochtend ook oranje drollen op straat.  En dat is vast niet van een vos!
De kleur van de poep hangt af van het soort hondevoer.
Die ik zie zijn met zekerheid van een vos. Op verschillende plekken, die niet voor honden toegankelijk zijn, duidelijk zichbaar(territorium/afbakening) neergelegd.
Groet,

Geert-Jan Kroon

tekenaar

mmm, bij mij in het dorp keutelen loslopende mannetjeshonden ook op "territoriumafbakeningswijze": bovenop een los liggend stuk haardhout, bovenop een grote steen of bovenop de prei in de moestuin :wacko: zolang het maar zichtbaar boven de omgeving uitsteekt. Maar in NL komt het i.d.d. weinig voor dat honden dit natuurlijke gedrag mogen vertonen...

Mischien een vos die ergens een bakje goedkoop kattenvoer leegeet (wat iemand voor z'n kat buiten neerzet)?  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

vuurvlinder

Hoe is de vorm van de drol? Er is toch een duidelijk verschil tussen een honden en een vossendrol? Vos, een kurketrekkermodel, hond of kat meer kurkmodel, waar bij alle kleuren mogelijk zijn? (afhankelijk van het voer wat ze krijgen)
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

tekenaar

Een kat die veel haren van een prooi doorslikt maakt ook wat meer een kurketrekkerdrol. De meeste katten vullen hun blikvoermenu aan met allerlij "harigs" dus de vorm van de drollen varieert ook wat.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Hannie Luijten

Een geheel oranje drol is bij mij een "Frolic"-drol. Van een hond dus die van die vieze Frolic-brokjes te eten krijgt. Als die op het fietspad/stoep/grasveld ligt kan er niet veel twijfel over bestaan volgens mij. En daar moet je vooral niet in gaan staan  :wacko:

Katten hebben de gewoonte hun uitwerpselen in een vooraf gegraven kuiltje te leggen en dat dicht te gooien.

Ik heb zelf twee reuen waarvan er eentje altijd heel veel werk maakt van het uitzoeken van het juiste plekje. Regelmatig is dat boven op een molshoop  of letterlijk tegen een boomstam aan geplakt.  
Groet, Hannie

Geert-Jan Kroon

Okay, voor de duidelijkheid.. ^_^

Ik werk op een golfbaan waar absoluut geen honden komen. Hier liggen de drollen in de zgnde bunkers, samen met graafsporen en pootafdrukken. Ik zie regelmatig de (of een) vos lopen. Zal proberen of ik een fotootje kan schieten.
Groet,

Geert-Jan Kroon

Rudmer Zwerver

Het enige wat ik kan bedenken zijn de bessen van duindoorn, die zijn oranje. Is de golfbaan aan de kust of groeit er duindoorn in de buurt?
Rudmer

Geert-Jan Kroon

Nee. Almeerderhout.. Ik heb echt geen idee. Vandaar mijn vraag. B)  
Groet,

Geert-Jan Kroon

vuurvlinder

CiteerHet enige wat ik kan bedenken zijn de bessen van duindoorn, die zijn oranje. Is de golfbaan aan de kust of groeit er duindoorn in de buurt?
En Frolic! :D  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Hannie Luijten

#12
Als het van Duindoornbessen zou zijn dan zou je ook de nootjes daarvan terugvinden in de uitwerpselen, die zijn bij Duindoorn best groot en met het oog goed te zien. Ik houd het op Frolic. Of de vos snackt ergens, of de vos wordt gevoerd.
Groet, Hannie