vogels op Fuerteventura

Gestart door Bas vd Burg, februari 29, 2008, 10:05:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bas vd Burg

Over een kleine 2 weken ga ik 8 dagen naar Fuerteventura. Heb op internet al het nodige gevonden aan info (diverse reisverslagen op www.travellingbirder.com en www.lauwersmeer.com) en ook heb ik al wat literatuur in huis.

Maar weet iemand toevallig of er een website is met recente waarnemingen van de canarische eilanden in het algemeen en fuerteventura in het bijzonder? Kon na wat speurwerk zo gauw niks vinden, maar misschien dat iemand ooit wel een link heeft gevonden?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Pim

Niet precies wat je zoekt, maar toch een leuke opwarmer:

Website van Carel v/d Sanden
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

evertdirks

#2
door het land en de regio te kiezen krijg je een lijst met vogels die daar voorkomen.
Je kunt een namen lijst en een lijst met foto,s opvragen.
Deze site geldt voor de hele wereld en die gebruik ik bij mijn trips in verre vreemde oorden

Wereld vogel databasehttp://www.bsc-eoc.org/avibase/avibase.jsp?lang=NL&pg=map

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Breedbek

hola Bas,

Kijk op deze site, staat een apart stukje op over de waarneming van de Canarische eilanden. Zit o.a Ringsnaveleend op Fuerteventura

http://www.rarebirdspain.net/home.htm

Groet Bart-Jan  
vriendelijke groet,

Bart-Jan

HJDT

#4
Ik weet niet waar je recente waarnemingen kunt zien die specifiek op de Canarische eilanden gericht zijn maar op www.rarebirdspain.com worden de eilanden wel meegenomen in het overzicht. Verder kan ik je het boekje van Tony Clark aanraden. Ik ben in juli/augustus 2002 op Lanzarote en Fuerteventura gweest en heb, met behulp van die gids, alle soorten zonder problemen gevonden. Mocht je dat boekje nog niet hebben dan kan je die wel van me lenen. Mail me dan even OK ??

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Bas vd Burg

#5
iedereen tot zover bedankt voor de info! Zag net zelf ook wat waarnemingen op rarebirdspain.net. Onlangs een nieuwe soort voor fuerteventura: de Rietgors

Dat boekje van Tony Clarke ga ik zelf denk ik aanschaffen Michel maar iig bedankt voor het aanbod! Mocht het niet voorradig zijn bij natuur & boek dan meld ik me bij je  :lol:  

Het boek "Birds of the Atlantic Islands" heb ik gelukkig al in huis. Ook in "The good Bird Guide" van Keith Marsh staat nuttige info
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

steenl

#6
Hoi Bas,

Kijk ook ff naar ons tripreport
http://81.207.105.204/doc/doc00078.pdf

Staat een ZEER goede plek voor Houbara Bustard (La Oliva plek).
Vogels werden daar vorig jaar ook weer mooi gezien.

Succes en genietse.

Groet,

carel

Hoi Bas
ik ben er een paar jaar geleden geweest
in en rond de dierentuin zijn diverse soorten te vinden
zo zit er een colonie rotsduiven bij de dierentuin
en in het verblijf van de otters zat toen de Grote gele kwikstaart van de ondersoort Motacilla cinerea canariensis

ook is het woestijn gedeelte mooi om eens goed te bekijken hier komt nog de grote trap voor al is hij redelijk zeldzaam
ook de barbarijnse patrijs komt in het woestijn gedeelte voor
ik was er in november

je moet goed zoeken om vogels te zien het is een dor en droog eiland maar met wat geduld kun je er toch redelijk wat soorten zien
op het uiterste puntje bij de vuurtoren zijn leuke zandstrandjes waar toen vele strandplevieren zaten
veel plezier op het zonnige eiland Fuerteventura  
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Sjoerd Radstaak

Citeerook is het woestijn gedeelte mooi om eens goed te bekijken hier komt nog de grote trap voor al is hij redelijk zeldzaam
Eeuh...ik zou Grote Trap toch maar verwijderen van je Fuerteventura-lijst en vervangen door Westelijke Kraagtrap  ;)

Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak

Bas vd Burg

hey Sjoerd, hoorde van Jaap Denee dat jij en Steven Wytema er recent geweest zijn? Nog tips?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012


Sjoerd Radstaak

Citeerhey Sjoerd, hoorde van Jaap Denee dat jij en Steven Wytema er recent geweest zijn? Nog tips?
Hoi Bas,

Ben bezig met een 'Google Earth-bestandje' voor je met daarin aangegeven de gevraagde soorten in je persoonlijke mail. Zou je alleen even je e-mailadres naar me willen sturen, want via je persoonlijke mail naar me via waarneming.nl wordt die niet mee-/weergegeven en zodoende kan ik geen bestandjes naar je versturen (voor zover te overzien). Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Sjoerd Radstaak

Bas vd Burg

sjoerd, heb je net een mail gestuurd............ alvast bedankt!
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

carel

CiteerEeuh...ik zou Grote Trap toch maar verwijderen van je Fuerteventura-lijst en vervangen door Westelijke Kraagtrap
ik heb hem er niet op staan
niet gezien alleen sporen in het zand verder niks

Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Bas vd Burg

iedereen nog bedankt voor de tips. De vakantie was meer dan geslaagd met oa
- 8 Westelijke Kraagtrappen (incl 2 balsende mannetjes en 1 vrouwtje + 2 pulli!!!),
- 2 Barbarijse Valken waarvan 1 heeeeel mooi boven/naast de weg)
- 2 Madeiragierzwaluwen,
- 6 Maghrebpimpelmezen (incl 1 juveniel die door een volwassen werd gevoerd),
- 3 Renvogels,
- 34 Zwartbuikzandhoenders,
- 3 Barbarijse Patrijzen,
- 2 Palmtortels,
- 1 adult man Ringsnaveleend,
- 1 vrouw-type Blauwvleugeltaling,
- 6 Aasgieren (incl 1 adult op nest),
- 10 Fuerteventura Roodborsttapuiten,
- Berthelots Piepers,
- Woestijnvinken,
- Brilgrasmussen,
- Kleine Kortteenleeuweriken,
- Kleine Zwartkoppen
- Zuidelijke Klapeksters
- Raven,
- Hoppen,
- Rotsduiven (eindelijk eens behoorlijk echte exemplaren gezien),
- Vale Gierzwaluwen,
- Casarca's
- Kuhls Pijlstormvogels

In totaal zo'n 65 vogelsoorten gezien op het eiland

Daarnaast 9 soorten Dagvlinders, 5 soorten libellen (incl 1 vrouwtje Sahara Bluetail en veeeeel Zuidelijke Keizerlibellen) en 2 soorten reptielen

Een aanrader voor eenieder die leuke woestijnsoorten op een vrij makkelijke manier wil zien. Heb alleen de Griel niet gezien maar je kan niet alles hebben haha
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012