Een jonge duif?

Gestart door rieja, augustus 13, 2018, 15:48:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

rieja


Hallo lezer (es),
Even navragen...
Samen met de jonge mussen vloog deze vogel eerst weg uit de moestuin en ging later weer zitten. De ogen verraden een duif toch?
Een diamantduif kom ik op uit. Kan dit kloppen? Ik had dit nog nooit gezien.

Groet, Ria.

Roy Schroor

Lijkt me wel ja, een ontsnapt exemplaar in ieder geval...
Met vriendelijke groet,
Roy

gbeersma

Ria, als je eerst je waarnemingen invoert en dan via 'determineren via forum' je vragen aan het forum voorlegt zijn de (vindplaats-)gegevens meteen bekend. Dat is handig voor de vraagbeantwoorders. In dit geval ga ik er maar van uit dat je in Nederland woont en niet in Australie... (waar diamantduifjes inheems zijn en huismussen als exoot voorkomen).
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

frankneijts

Escape Diamantduif is correct: mogelijk een mannetje gezien de brede dieprode oogring, oorspronkelijk afkomstig uit Australië.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

rieja

Dank voor het antwoord allemaal.
Een ontsnapte exoot uit een voliëre dus.

Gerard, ik snap wat je bedoelt maar ik wilde graag overleg of ik goed zat te denken.
Wel grappig dat het in Australië een inheemse vogel is en de mus een exoot is.

Bedankt.

OlivierO

Citaat van: rieja op augustus 14, 2018, 09:28:56 AM
Gerard, ik snap wat je bedoelt maar ik wilde graag overleg of ik goed zat te denken.

Dag Rieja, als je niet weet wat het is, selecteer dan als soort "vogel onbekend". Of als je wel een idee hebt maar niet zeker bent, klik dan het vinkje bij "zeker" gewoon weg. In beide gevallen kan je dan eigenlijk niks verkeerd doen.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.