Hoofdmenu

Obsmap GPS na 7.20.1

Gestart door Paul Bender, augustus 09, 2018, 16:57:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Paul Bender

Hallo,
Sinds de laatste update naar 7.20.1 loopt er iets mis met GPS
GPS logo knippert constant, ook als obsmap niet geactiveerd is, maw. GPS zelf werkt continu en de batterij is dan na enkele uren leeg.
Enige huidige oplossing die ik ken : GPS volledig uitschakelen in GSM, dus ook voor alle andere toepassingen.  En dan telkens terug manueel inschakelen bij noodzaak, en daarna terug manueel uitschakelen.
GSM is Motorola G4 2nd generation.
Goede raad ???
Paul

JosB

Ditzelfde aan/uit flikkeren van het GPS icoontje is mij ook opgevallen na het opladen van foto en indrukken van ID. De app blijft laden (WiFi in/uit verkeer) terwijl GPS aan en uit gaat. JB

SlechtValk

#2
Ik zie dit gedrag ook! Lijkt me niet de bedoeling.

In de changelog staan een aantal aanpassingen die met gps te maken hebben, denk dat het nog niet helemaal werkt zoals bedoeld is...

Op Samsung Galaxy S5
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Reactie van Alex in het bug/vragen topic over dit onderwerp:

Citaat van: Alex Kwak op augustus 09, 2018, 20:07:58 PM
Zou verholpen moeten zijn met update 7.20.2 die elk moment beschikbaar zal zijn.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Vanaf versie 7.20 staat de GPS altijd aan zolang ObsMapp is gestart. Dit om de transecten beter te laten verlopen en om sneller een GPS-fix te krijgen.
Nadeel is wel dat dat meer stroom verbruikt. Op termijn zal dit dan ook uitschakelbaar worden, maar dat is een grote aanpassing.

Het niet goed tonen van de icoontjes is opgelost in 7.20.2
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Paul Bender

Hallo Alex,
Bedankt voor je acties en reacties !
Bij mij is er echter niet veel veranderd : GPS wordt NIET uitgezet na AFSLUITEN obsmapp (en dat is het meest vervelende). logo blijft knipperen met of zonder obsmapp. Dus ik ga verder de GPS manueel in- en uitschakelen volgens omstandigheden.
Het enige wat ik zie na 20.2 : wordt obsmapp ingeschakeld met manueel uitgeschakelde GPS dan vraagt obsmapp nu niet meer om de GPS in te schakelen, wat bij 20.0 20.1 wel gebeurde.
m. vr. gr.  Paul

Alex Kwak

Citaat van: Paul Bender op augustus 10, 2018, 11:06:06 AM
Bij mij is er echter niet veel veranderd : GPS wordt NIET uitgezet na AFSLUITEN obsmapp (en dat is het meest vervelende).

Hoe sluit je ObsMapp af? Back-button en dan OK antwoorden op de vraag of je af wilt sluiten?

Citaat van: Paul Bender op augustus 10, 2018, 11:06:06 AM
logo blijft knipperen met of zonder obsmapp.

Welk logo bedoel je? Screenshot?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jeroenverburg

Ik heb hetzelfde probleem. Versie 7.20.3
GPS icoontje blijft knipperen, ook na sluiten ObsMap.
Batterij halverwege de dag gloeiend heet en vrijwel leeg.
Zie screenshot GPS aan, ObsMap niet meer.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Paul Bender

Alex,
Ik las je reaktie van 11/8, blijkbaar is het moeilijk om voor iedereen goed te doen ...
Je vraag 10/8 : ik sluit AL mijn apps door rechts onderaan op het vierkantje te drukken, de app verkleint dan tot de heft, en dan kan met naar rechts verschuiven of door de x (rechts bovenaan het verkleinde app-beeld) te klikken afgesloten worden. En dan blijft de GPS toch verderwerken en knippert het GPS-logo in de boven menubalk en loopt de batterij leeg.
Als ik 2x het pijltjes back gebruikt, dan krijg ik de vraag of obsmapp moet afgesloten worden, ja aanklikken sluit af, EN het GPS-logo gaat ook uit. Day is dus een oplossing voor mijn toestel.
Mijn toestel : Motorola G4 2nd, Android 6
Groetjes, Paul

Alex Kwak

Probleem opgelost in 7.21
Eventuele andere problemen in dit topic melden: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=365532.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!