Hoofdmenu

Stront...

Gestart door andrevanreenen, februari 27, 2008, 13:25:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

andrevanreenen

Ik heb geen idee, maar het lijkt me leuk om te weten van wie dit goedje is...
't rook volgens medewaarnemers niet lekker
het is overigens gevonden bij Berg en dal in de buurt van de mibo

groetjes,

André

andrevanreenen

nog een foto, belichting is niet helemaal goed, maar de stront is zwart..

Rene Janssen

Het doet me denken aan bunzing. Maar voor mij zijn sporen altijd lastig!


René
René Janssen

Aaldrik pot

Hoe lang en hoe dik was de keutel?
Aaldrik Pot

andrevanreenen

#4
zo dik als een pen
ongeveer.
Ik had er inderdaad beter wat naast kunnen leggen ter groottevergelijking
tweede foto is ware grote

Jeroen Nagtegaal

Bij mij is hij meer dan een pen breed opd e 2e foto, Mja het ligt maar net aan je beeldscherm en je instelling, heb je soms een maat in cm?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

andrevanreenen

De 2e foto is nét iets te groot voor ware grootte op mijn scherm normaal beeldscherm 1024x768 en van boven tot onder gemeten (op PC) 5cm in het echt is dit paar millimeter kleiner; breedte dikste gedeelte is ongeveer één centimeter.

is dit wat je wilde weten? echt zeker weten doe ik het niet. Ik ben ook meer geïnterreseerd in vogels, daardoor heb ik in het veld niet op details gelet waar ik misschien wel op had moeten letten. :(  :wacko:  :mellow:  

meike

Aan de grootte te zien (da's vaak de enige determinatievoorwaarde) zou ik zeggen (steen)marter. De geur is een mogelijk criterium: de steenmarter uitwerpselen ruiken gewoon heel erg goor, de boommarters naar muskus, niet echt vies. Beide zien er hetzelfde uit. Die van de bunzing is grover en kleiner dan die van de marter, maar ruikt naar niets, dwz WIJ ruiken het niet! Misschien dat dit je op weg helpt? Volgende keer meten EN ruiken dus...

andrevanreenen

Dank meike en anderen... Dan kom ik uit op steenmarter omdat het erg vies rook, niet naar muskus, en ook niet niks ;-)

groeten andré