Hoofdmenu

zoekplaatje

Gestart door oostsouburg, februari 25, 2008, 18:57:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

#1200
Go Go Go!!!

P.S.: alweer iets in een berk :P ik geloof dat ik daar iets mee heb als het om zoekplaatjes gaat ;)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

sander bijsterbosch

Citaat van: SlechtValk op november 14, 2014, 17:08:17 PM
Go Go Go!!!

P.S.: alweer iets in een berk :P ik geloof dat ik daar iets mee heb als het om zoekplaatjes gaat ;)


een mus?
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

OlivierO

De tekst "MUS" is bijna even onzichtbaar als die vermeende mus zelf ...  O0
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

stevenvdb

Ik denk dat ik een vogeltje zie zitten. Kwa postuur en vorm heeft het wel wat weg van (kleine) Barmsijs?

Edit: zie nu pas dat er iets was aangeduid 2 posts hierboven (Olivier heeft wel gelijk), ik bedoel inderdaad dat vogeltje  ;)

Gr, Steven

SlechtValk

#1204
Citaat van: stevenvdb op november 14, 2014, 19:50:31 PM
Ik denk dat ik een vogeltje zie zitten. Kwa postuur en vorm heeft het wel wat weg van (kleine) Barmsijs?

Edit: zie nu pas dat er iets was aangeduid 2 posts hierboven (Olivier heeft wel gelijk), ik bedoel inderdaad dat vogeltje  ;)

Gr, Steven
Ik vind het knap hoor!
Ik ben overigens wel benieuwd op welke grond je "kleine" concludeert :P
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

stevenvdb

Kleine staat tussen haakjes, dus is een absolute gok. Maar die is het meest voorkomend, dus het waarschijnlijkst. Barmsijzen zitten wel vaker in berken en ik vind het silhouet er goed op passen.

Gr, Steven

SlechtValk

Citaat van: stevenvdb op november 15, 2014, 09:32:07 AM
Kleine staat tussen haakjes, dus is een absolute gok. Maar die is het meest voorkomend, dus het waarschijnlijkst. Barmsijzen zitten wel vaker in berken en ik vind het silhouet er goed op passen.

Nouja dat is helemaal goed gedacht ;)

http://waarneming.nl/waarneming/view/95353349
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Jacob Molenaar

ik denk dat er ook wel een dosis geluk bijzit hoor, maar inderdaad bijzonder dat je dit op silhouet ziet!!
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

stevenvdb

Tja geluk moet je hebben in het leven. Er is trouwens ook wat flankstreping te zien en samengeteld met het silhouet en de berk was het toch wel meer dan een gok  ;)

Gr, Steven

Theo Linders

2 zoekplaatjes uit Madagascar, die niet supermoeilijk zouden moeten zijn ;)



mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Frank van de Putte

Leuk zulke plaatjes uit verre regionen  :duim: Ik zie 2 reptielen maar heb geen flauw idee wat voor soorten het zijn.

groetjes.
Groetjes,

Frank van de Putte

Theo Linders

Citaat van: Frank van de Putte op november 26, 2014, 19:37:04 PM
Leuk zulke plaatjes uit verre regionen  :duim: Ik zie 2 reptielen maar heb geen flauw idee wat voor soorten het zijn.

groetjes.

Op de eerste staat een mossy leaf tailed gecko (Uroplatus sikorae), op de 2e staan 2 Brookesia superciliaris, bladkameleons dus ;).
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Theo Linders op november 26, 2014, 19:45:56 PM
Citaat van: Frank van de Putte op november 26, 2014, 19:37:04 PM
Leuk zulke plaatjes uit verre regionen  :duim: Ik zie 2 reptielen maar heb geen flauw idee wat voor soorten het zijn.

groetjes.

Op de eerste staat een mossy leaf tailed gecko (Uroplatus sikorae), op de 2e staan 2 Brookesia superciliaris, bladkameleons dus ;).

Wilde net Brookesia superciliaris voor de tweede foto melden maar net te laat dus...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Frank van de Putte

Citaat van: Theo Linders op november 26, 2014, 19:45:56 PM
Citaat van: Frank van de Putte op november 26, 2014, 19:37:04 PM
Leuk zulke plaatjes uit verre regionen  :duim: Ik zie 2 reptielen maar heb geen flauw idee wat voor soorten het zijn.

groetjes.

Op de eerste staat een mossy leaf tailed gecko (Uroplatus sikorae), op de 2e staan 2 Brookesia superciliaris, bladkameleons dus ;).

Bedankt voor de namen, die tweede kameleon in het midden op foto 2 had ik niet gezien, de andere viel op door de 2 uitsteeksels op de kop.

groetjes,
Groetjes,

Frank van de Putte

OlivierO

Op die tweede foto zie ik er maar 1, die naar rechts kijkt, met zijn staart onder dat groene blad.

Waar staat die tweede??  :huh:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Frank van de Putte

Citaat van: OlivierO op november 26, 2014, 20:50:48 PM
Op die tweede foto zie ik er maar 1, die naar rechts kijkt, met zijn staart onder dat groene blad.

Waar staat die tweede??  :huh:

Dit is de andere, een heel lichtgekleurd exemplaar...
Groetjes,

Frank van de Putte

OlivierO

Oké, dat had ik gezien, maar ik maakte er echt geen kameleon van.  :rolleyes: Merci!!
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Jacob Molenaar

Ik zie helemaal niets??
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jacob Molenaar op november 27, 2014, 07:05:22 AM
Ik zie helemaal niets??

Let op zijn rechter achterpoot en dan zie je het.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jacob Molenaar

ok, maar waar zitten de andere 2 dan? Die kan ik ook niet vinden :-[ :-\ :-X :rolleye: :rolleyes:
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jacob Molenaar op november 27, 2014, 18:28:06 PM
ok, maar waar zitten de andere 2 dan? Die kan ik ook niet vinden :-[ :-\ :-X :rolleye: :rolleyes:

Op de eerste foto staat maar een exemplaar van de soort Uroplatus sikorae (Probeer de symmetrie in het patroon te zien)
En op de tweede foto staan twee exemplaren van de soort Brookesia superciliaris
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jacob Molenaar

ok, die had ik zelf echt niet gevonden  :rolleye: :duim:
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

augustvansteensel

Succes!
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Lowieke

Jeroen.

Jacob Molenaar

ik zie hem, weet niet of het een kortsnavelboomkruiper of een gewone boomkruiper is. in ieder geval 1 van de 2.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

stevenvdb

Goed verstopt, maar ik zie hem nu ook  ;)

Gr, Steven

augustvansteensel

Het is in dit geval een kortsnavel  :blink:
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Alex Kwak

Hij is een beetje verlegen  :lol:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Stukje links ervan midden op de stam zit een hert (zo'n jachttrofee).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/