Hoofdmenu

Ogentroost spec.?

Gestart door AaWeeHa, juli 28, 2018, 16:50:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

AaWeeHa

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/160590573
Ereprijs spec. - Veronica spec. gezien op 2018-07-28 Roden
Foto's:

Toelichting:
De bloemetjes zijn ongeveer 4 mm groot, de bladeren hebben een gemiddelde lengte van 6 mm. De steel van de plant voelt droog en iets houterig aan. De hoogte van de plant bedraagt zo'n 160 mm.
bij voorbaat dank Albert-Willem Hummel

Cygnus

Volgens mij een Euphrasia (ogentroost).
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

AaWeeHa

Citaat van: Cygnus op juli 28, 2018, 17:03:43 PM
Volgens mij een Euphrasia (ogentroost).

Ik denk dat je gelijk hebt en dat het de Stijve ogentroost - Euphrasia stricta is.  Bedankt :duim:

Rob Koelman

@Albert-Willem:

Graag een handtekening met jouw naam aanmaken. Was bij jouw andere/vorige account wel aanwezig...
Met vriendelijke groet, Rob

AaWeeHa

Citaat van: Rob Koelman op juli 28, 2018, 17:56:01 PM
@Albert-Willem:

Graag een handtekening met jouw naam aanmaken. Was bij jouw andere/vorige account wel aanwezig...

Doe ik Rob, was mij ff doorgeschoten. :o

Rob Koelman

@Albert-Willem:

Citaat van: AaWeeHa op juli 28, 2018, 17:59:27 PMDoe ik Rob, was mij ff doorgeschoten. :o

:duim:

Cygnus

@Albert-Willem:

Albert-Willem heeft onder zijn vraag keurig zijn voor- en achternaam gezet en dan kom jij aan met het verzoek om een handtekening aan te maken. Waarom? Iedereen mag toch zelf weten hoe hij zijn berichten ondertekend, dat hoeft toch niet perse door middel van een (optionele) handtekening?
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Rob Koelman

Citaat van: Rob Koelman op juli 28, 2018, 17:56:01 PM@Albert-Willem:

Citaat van: Cygnus op juli 29, 2018, 12:03:23 PMAlbert-Willem heeft onder zijn vraag keurig zijn voor- en achternaam gezet en dan kom jij aan met het verzoek om een handtekening aan te maken. Waarom? Iedereen mag toch zelf weten hoe hij zijn berichten ondertekend, dat hoeft toch niet perse door middel van een (optionele) handtekening?

Albert Willem heeft onder de eerste post inderdaad zijn naam gezet, maar dan wel helemaal onderaan het bericht, na een aantal foto's. Valt dan weinig op. In de tweede reactie heeft hij zijn naam niet gezet, en daar was mijn reactie op gebaseerd. Met een automatisch handtekening krijg je dit soort verwarring niet.

H Timans

Hier is wellicht nog een Vierrijige Ogentroost van te maken  ;D. Zou je wellicht de moeite kunnen nemem om het geplukte plantje in water te zetten totdat de blaadjes uit de gedroogde toestand komen én om dan een foto precies van boven te nemen? Zou wel zo leuk zijn.
Groet,
Harold Timans
Mvg Harold Timans

AaWeeHa

Citaat van: H Timans op juli 29, 2018, 13:01:52 PM
Hier is wellicht nog een Vierrijige Ogentroost van te maken  ;D. Zou je wellicht de moeite kunnen nemem om het geplukte plantje in water te zetten totdat de blaadjes uit de gedroogde toestand komen én om dan een foto precies van boven te nemen? Zou wel zo leuk zijn.
Groet,
Harold Timans

Gaan we aan werken Harold  :duim:

AaWeeHa

Kunnen jullie hier wat mee?

Rien Ondersteijn

Er ia bedoeld : loodrecht ven boven naar beneden ,dus vanaf de bovenkant,zodat je de volgorde van de blaadjes ziet.
Groene groe[n]tjes.Rien.

AaWeeHa

Citaat van: Rien Ondersteyn op juli 30, 2018, 06:52:49 AM
Er ia bedoeld : loodrecht ven boven naar beneden ,dus vanaf de bovenkant,zodat je de volgorde van de blaadjes ziet.

Oh sorry, ik had het verkeerd gelezen. Ik zal nieuwe foto's maken  :rolleyes: :o

Edit: Betere foto's gaat niet lukken, soort maar op Ogentroost spec. gezet.