Hoofdmenu

Eekhoorn

Gestart door acherontia, januari 04, 2006, 19:56:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

ingridt

Hier zie je ze in het bos regelmatig. In mijn tuin zie ik ze elke dag, vandaag hadden er 5 tegelijkertijd ruzie om een voeder bakje



Maar dit brutaaltje had gewonnen


jan cuppen

CiteerLaatst las ik hier op deze site nog dat de eenhoorns ook in de Flevopolders zitten.
Equus unicornis is anders vrij zeldzaam in Nederland, dus de Flevopolder ligt niet echt voor de hand.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Freek Verkerk

Citeer
CiteerLaatst las ik hier op deze site nog dat de eenhoorns ook in de Flevopolders zitten.
Equus unicornis is anders vrij zeldzaam in Nederland, dus de Flevopolder ligt niet echt voor de hand.
Ligt zeker niet voor de hand, want we hebben ook nog de randmeren. Alhoewel zoogdieren goed kunnen zwemmen, is de eekhoorn niet echt een dier waarvan ik verwacht dat het eenvoudig het randmeer overzwemt. Ook de wegen en bruggen lijken me aardige barrières. Ik had begrepen dat het om particulier herintroducties ging, kortom om mensen die die dieren zelf naar de Flevopolders gebracht hebben. Ik zoek iemand die er iets meer over kan vertellen. Om te beginnen of ze er werkelijk zijn.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

vuurvlinder

Ik heb Equus unicornis nog nooit gezien in NL. :P  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

J&L

#34
Hoi,

De laatste Eekhoorn die ik gezien heb was 1/2jaar geleden in Ommen-Den ham.
In Ermelo zijn we ze (veel) tegen gekomen in de bosstrook tussen Park Horloo en Our 2nd home.Wij komen vaak in het Speulderbos en omstreken maar daar nog nooit eentje gezien.
Ook nog nooit in Vierhouten en omstreken.
OVP óók nog nooit!

ps Astrid wat kun jij mooi schilderen! :P  :duim:
   Ga eens naar Hoorn NH