Kleine karekiet of toch anders.....

Gestart door cameraatje, juli 26, 2018, 19:43:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

cameraatje

Weet het niet zo goed met de rietvogeltjes en wil hem graag onder de juiste naam op mijn site en FB plaatsen.
Zaten vanmiddag met de hele familie op, rond en in de zwanenbloemen langs het Valleikanaal.
Op deze foto 2 van hen...

Wie geeft uitsluitsel.....

Alvast bedankt!!

Eric

HPM

Dit forum is niet voor jouw site en facebook maar voor Waarneming en Observado.
Herman van der Meer

cameraatje

Is dacht ik met mijn omschrijving ook een waarneming....

JJ Blom

Ik neig zelf iets meer naar Bosrietzanger vanwege de niet zo warme kleur van de bovendelen, de lichte onderstaartdekveren en de lichte randjes aan de handpennen.
(voer je waarneming wel ff in, met de foto's!)
Groeten, Jan-Jacob

cameraatje

Dank je wel, ik zal dat zeker doen maar dit is nog maar de eerste en enige foto die ik bewerkt heb uit een RAW foto.👍🏻😉

HJDT

Zit niet te zeiken Herman, het gaat jou toch helemaal niks aan met welke bedoeling een gebruiker een vraag heeft over welke vogel er op de foto staat? Geef gewoon antwoord op de vraag en geef (oei) misschien ook nog een compliment of zeg iets anders positiefs. Het kost je waarschijnlijk enige moeite maar je zult zien dat iemand dat een stuk leuker vind dan het antwoord dat je nu hebt gegeven.

Met de vriendelijkste groet, Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HPM

Als jij graag antwoorden wil geven op facebookvragen gelieve naar facebook te gaan. Dit is het forum van Waarneming, Waarnemingen en Observation. Bovenaan dit forum staat sinds jaar en dag ook met grote letters Waarneming.nl.
Dat weten jullie natuurlijk niet maar hier wordt dagelijks aan mensen gevraagd om hun waarneming in te voeren en dat gebeurt gewoonlijk niet door mij. Wen er maar aan.
Herman van der Meer

HJDT

Dat word volgens mij nog steeds niet bepaald door zo ongeveer de zuurste gebruiker van dit forum dus neem je eigen advies ter harte zou ik zeggen. Laat maar zien waar staat dat een gebruiker geen vragen mag stellen voor zijn eigen site, gemak, nieuwsgierigheid of welke reden dan ook. Het is evenmin verplicht om waarnemingen in te voeren als je dit forum gebruikt dus je argumenten slaan werkelijk nergens op.

Tot de tijd dat dat wel zo is mag je je mond houden als de reden waarom iemand een vraag stelt je niet aanstaat. Niemand is verplicht om te reageren, en zeker jij niet! Op het soort azijnzeikerige reacties zoals hierboven, kan ik je vertellen, zit echt helemaal niemand te wachten.

Groet Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Oenanthe

#8
Daar gaan we weer met moddergooien. Jongens en meisjes: word nooit persoonlijk richting andere forumgebruikers. Blijf vriendelijk maar zakelijk.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HJDT

Citaat van: Oenanthe op juli 26, 2018, 23:09:04 PM
Daar gaan we weer met moddergooien. Jongens en meisjes: wordt nooit persoonlijk richting andere forumgebruikers. Blijf vriendelijk maar zakelijk.

Daar zou vooral Herman zich iets van aan moeten trekken lijkt me. Het werd weer eens tijd dat iemand er tegenin ging. Iemand hier denkt zich op dit forum net zo te kunnen gedragen als sommige hufters op straat of het verkeer doen.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HPM

Citaat van: HJDT op juli 26, 2018, 23:21:05 PM
Citaat van: Oenanthe op juli 26, 2018, 23:09:04 PM
Daar gaan we weer met moddergooien. Jongens en meisjes: wordt nooit persoonlijk richting andere forumgebruikers. Blijf vriendelijk maar zakelijk.

Daar zou vooral Herman zich iets van aan moeten trekken lijkt me. Het werd weer eens tijd dat iemand er tegenin ging. Iemand hier denkt zich op dit forum net zo te kunnen gedragen als sommige hufters op straat of het verkeer doen.

Niemand zit te wachten op persoonlijke aanvallen, zeker als daar geen enkele aanleiding voor is en al helemaal niet als het georkestreerd is.
Voor als je het nog niet wist: sommige mensen hier reageren niet meer op veelplegers. En voor je daar weer over valt: met veelplegers bedoel ik personen die hier veelvuldig en soms jarenlang vragen stellen zonder ooit iets op Waarneming in te voeren. Alleen maar voor hun eigen website. Daarover is niets officieel vastgelegd.
Herman van der Meer

snwja3

Citaat van: HPM op juli 26, 2018, 22:12:34 PM
Als jij graag antwoorden wil geven op facebookvragen gelieve naar facebook te gaan. Dit is het forum van Waarneming, Waarnemingen en Observation. Bovenaan dit forum staat sinds jaar en dag ook met grote letters Waarneming.nl.
Dat weten jullie natuurlijk niet maar hier wordt dagelijks aan mensen gevraagd om hun waarneming in te voeren en dat gebeurt gewoonlijk niet door mij. Wen er maar aan.

Even wat nuanceren.
Op Facebook worden ook heel veel mensen geholpen die dan hun waarneming op w.nl zetten, of zelfs gevraagd worden dat alsnog te doen.
Dus gewoon elkaar lekker helpen, waar ook, leidt tot meer waarnemeningen op w.nl, niet het strak binnen de lijntjes kleuren.
Wietze Janse

HPM

Citaat van: snwja3 op juli 27, 2018, 08:35:28 AM
Citaat van: HPM op juli 26, 2018, 22:12:34 PM
Als jij graag antwoorden wil geven op facebookvragen gelieve naar facebook te gaan. Dit is het forum van Waarneming, Waarnemingen en Observation. Bovenaan dit forum staat sinds jaar en dag ook met grote letters Waarneming.nl.
Dat weten jullie natuurlijk niet maar hier wordt dagelijks aan mensen gevraagd om hun waarneming in te voeren en dat gebeurt gewoonlijk niet door mij. Wen er maar aan.

Even wat nuanceren.
Op Facebook worden ook heel veel mensen geholpen die dan hun waarneming op w.nl zetten, of zelfs gevraagd worden dat alsnog te doen.
Dus gewoon elkaar lekker helpen, waar ook, leidt tot meer waarnemeningen op w.nl, niet het strak binnen de lijntjes kleuren.

Dat is wat anders Wietze. Hier begon de (anonieme!) vragensteller met zeggen dat het voor zijn website en facebook is. Daar schiet Waarneming dus helemaal niets mee op als er geen waarneming van wordt ingevoerd. Dan mag het forum van Waarneming alleen maar een determinatie aan een persoon leveren. Persoonlijke webites en facebook dragen niet bij aan de kennis over aantal en verspreiding van organismen. Sites als Waarneming.nl doen dat wel.
Overigens roept de reactie van de vragensteller "Is dacht ik met mijn omschrijving ook een waarneming...." de vraag op of hij wel bekend is met Waarneming.nl
Herman van der Meer

snwja3

#13
W.nl propageert voor iedereen open te staan, zo is w.nl ook groot geworden.
Met de beperkte denkwijze (van jou) bereik je alleen het tegenovergestelde, mensen gaan helemaal ergens ander heen.

Maar goed, een gelijk van jou ga ik op het forum hier nooit krijgen  ;) hoogst haalbare is dat je het meeneemt in je gedachtengoed, daar hoop ik dan maar op  O0
Wietze Janse

gerdwichers8

#14
Sinds de mens wezenlijk samengesteld is van aard..past het niemand om zich eenvoud te arrogeren..'s mensens hoedanigheid op z'n best, is slechts vereenvoudigd als 'ongelijk'.. dat is 'm niet verkeerd maar onderscheidt 'm zelfs rechtens.

Geen van u heeft ooit 'gelijk' Dat heeft de eenvoud aan zich.

HPM

Citaat van: snwja3 op juli 27, 2018, 09:26:29 AM
...
Met de beperkte denkwijze (van jou) bereik je alleen het tegenovergestelde, mensen gaan helemaal ergens ander heen.
...

Voor Waarneming.nl dat dus geen enkel verschil maken. Niet meer verschil dan tussen geen waarnemingen en geen waarnemingen.
Voor dit forum zou het verschil zijn dat er dan geen determinatievragen meer beantwoord hoeven worden die Waarneming.nl toch niets opleveren. Dit forum drijft op vrijwilligers die de vele duizenden vragen beantwoorden. Het is niet goed als die zich misbruikt voelen en het is al helemaal niet goed al ze daarom afgezeken worden.
Herman van der Meer

ErikJansen

Citaat van: HJDT op juli 26, 2018, 23:21:05 PM
Citaat van: Oenanthe op juli 26, 2018, 23:09:04 PM
Daar gaan we weer met moddergooien. Jongens en meisjes: wordt nooit persoonlijk richting andere forumgebruikers. Blijf vriendelijk maar zakelijk.

Daar zou vooral Herman zich iets van aan moeten trekken lijkt me. Het werd weer eens tijd dat iemand er tegenin ging. Iemand hier denkt zich op dit forum net zo te kunnen gedragen als sommige hufters op straat of het verkeer doen.
Amen.
Hartelijke groet,
Erik Jansen

migratorius

#17
Leuke foto!

En dan wat betreft die hele vervolgdiscussie:
Ik denk wel eens dat sommige mensen ***Vat een negatieve reactie niet persoonlijk op*** als onderschrift zouden moeten hebben. Mezelf incluis!

Vaak wordt te weinig informatie over de omstandigheden van de waarneming (lokatie, tijd van het jaar etc.) geleverd bij niet-ingevoerde vragen.
Dat is hier niet het geval (prima info over tijd en plaats).

Verder zijn er enkele mensen die zeer veel vragen stellen, enkel en alleen om hun eigen website op orde te brengen (speciaal bij de planten). Bij het nazoeken/verwijzen is het handig als deze in waarneming.nl (of vaker: observado) beschikbaar zijn.
Dat is hier niet het geval: het is de eerste vraag ooit. Bovendien gaat aan een karekiet/bosrietzanger niet veel verloren.

Op een gegeven moment mag je van mij best gaan vragen om invoer, maar bij een incidentele vraag is dat overdreven. Bovendien moet men proberen het forum een aangename omgeving te houden.

Kijk overigens voor de goede orde ook eens even na hoevaak Herman een positieve bijdrage op het forum levert.

JanHein

HPM

Citaat van: ErikJansen op juli 27, 2018, 10:48:01 AM
...
Amen.

Met deze hitte komen de hufters uit alle hoeken en gaten tevoorschijn. Of is Geen Stijl eindelijk gesloten?
Herman van der Meer

gerdwichers8

 Verzuim niet de hand in eigen boezem te steken vriend

frankneijts

Citaat van: migratorius op juli 27, 2018, 11:48:10 AM

....

Kijk overigens voor de goede orde ook eens even na hoevaak Herman een positieve bijdrage op het forum levert.

JanHein

Heel goed om dat ook eens aan te halen Jan Hein .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

snwja3

#21
Citaat van: frankneijts op juli 27, 2018, 12:32:06 PM
Citaat van: migratorius op juli 27, 2018, 11:48:10 AM

....

Kijk overigens voor de goede orde ook eens even na hoevaak Herman een positieve bijdrage op het forum levert.

JanHein

Heel goed om dat ook eens aan te halen Jan Hein .. B)

Dat wordt (door mij) ook niet ontkent, maar natuurlijk nooit een excuus voor mindere bijdrages (zeker niet goedkoop uitschelden hoort daarbij!).
Wietze Janse

HJDT

#22
Citaat van: frankneijts op juli 27, 2018, 12:32:06 PM
Citaat van: migratorius op juli 27, 2018, 11:48:10 AM

....

Kijk overigens voor de goede orde ook eens even na hoevaak Herman een positieve bijdrage op het forum levert.

JanHein

Heel goed om dat ook eens aan te halen Jan Hein .. B)

Dat is absoluut waar maar zoals Gerd terecht zegt zou Herman de hand in eigen boezem moeten steken. Dat de klachten van vele gebruikers over zijn negatieve bijdragen stelselmatig genegeerd worden door zowel Herman zelf (zie bijvoorbeeld zijn reacties over geenstijl en het simpelweg herhalen van zijn eigen standpunt) als de moderatoren van dit forum is vele gebruikers een doorn in het oog. Er zou een stuk beter geluisterd kunnen worden naar dit soort geluiden, en nog beter: er zou iets aan gedaan moeten worden. Al lang geleden.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

jeroenroelofsen

Citaat van: snwja3 op juli 27, 2018, 12:35:46 PM
Citaat van: frankneijts op juli 27, 2018, 12:32:06 PM
Citaat van: migratorius op juli 27, 2018, 11:48:10 AM

....

Kijk overigens voor de goede orde ook eens even na hoevaak Herman een positieve bijdrage op het forum levert.

JanHein

Heel goed om dat ook eens aan te halen Jan Hein .. B)

Dat wordt (door mij) ook niet ontkent, maar natuurlijk nooit een excuus voor mindere bijdrages (zeker niet goedkoop uitschelden hoort daarbij!).
Moet je toch echt goed terug lezen wie het eerste scheldwoord in dit draadje gebruikte....
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

HPM

Citaat van: jeroenroelofsen op juli 27, 2018, 15:11:11 PM
Citaat van: snwja3 op juli 27, 2018, 12:35:46 PM
Citaat van: frankneijts op juli 27, 2018, 12:32:06 PM
Citaat van: migratorius op juli 27, 2018, 11:48:10 AM

....

Kijk overigens voor de goede orde ook eens even na hoevaak Herman een positieve bijdrage op het forum levert.

JanHein

Heel goed om dat ook eens aan te halen Jan Hein .. B)

Dat wordt (door mij) ook niet ontkent, maar natuurlijk nooit een excuus voor mindere bijdrages (zeker niet goedkoop uitschelden hoort daarbij!).

Moet je toch echt goed terug lezen wie het eerste scheldwoord in dit draadje gebruikte....

Precies. Als ik zonder reden grof persoonlijk wordt aangevallen door altijd weer dezelfde paar mensen neem ik de vrijheid om te reageren op een manier die ik hier normaal nooit zou gebruiken. En sommigen van die hufters proberen hun doelwit (niet alleen mij) altijd weer over de rand te duwen, om dan te gaan wijzen van 'zie je wel!'
De grootste 'productie' van deze mensen bestaat uit dit soort dingen want een nuttige bijdrage leveren doen ze zelden of nooit. Dat zal ze wel te min zijn of ze kunnen het gewoon niet.
Het gaat mij niet alleen om wat het persoonlijk met mij doet maar ook dat ze het telkens weer flikken in topics waar niets aan de hand is.
Je hoeft het niet met andere standpunten eens te zijn, dat ben ik ook regelmatig niet, maar als je geen respect kan opbrengen voor die standpunten en voor de mensen met die standpunten, dan hoor je hier volgens mij niet thuis.
Herman van der Meer

Roy Schroor

Bravo mensen, 26 reacties verder waarvan er maar eentje over de determinatie van de vogels in kwestie gaat. De waarnemer geeft aan de waarneming nog te gaan invoeren:

Citaat van: cameraatje op juli 26, 2018, 21:42:00 PM
Dank je wel, ik zal dat zeker doen maar dit is nog maar de eerste en enige foto die ik bewerkt heb uit een RAW foto.👍🏻😉

... en dus is deze discussie een beetje overbodig aan het worden (oh nee, dat was hij toch al).

Dus kunnen we alsjeblieft teruggaan naar de vraag:

CiteerWie geeft uitsluitsel...
Met vriendelijke groet,
Roy

HJDT

Citeer

Je hoeft het niet met andere standpunten eens te zijn, dat ben ik ook regelmatig niet, maar als je geen respect kan opbrengen voor die standpunten en voor de mensen met die standpunten, dan hoor je hier volgens mij niet thuis.

En dat, beste Herman, is nou precies waar ik naar aanleding van je eerste post in dit onderwerp op doelde: je hoeft het er niet mee eens te zijn dat iemand hier een vraag stelt voor "eigen gewin" (in dit geval om de juiste naam van de betreffende vogels te weten te komen om die correct op Facebook te kunnen melden). Jij kunt daar geen respect voor opbrengen en dat was precies wat ik aan de kaak stelde. Met wat je hier schrijft ben ik het volledig eens: jij kunt dat respect niet opbrengen dus hoor je hier niet thuis (jemig, we zijn het ergens over eens). Zo simpel is het.

Wat betreft de andere onzin die je uitkraamt: als je werkelijk niet snapt dat dat nergens op slaat en dat je jezelf de slachtofferrol volledig onterecht aanmeet heb ik oprecht medelijden met je.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

ErikJansen

Citaat van: Roy Schroor op juli 27, 2018, 17:59:27 PM
Dus kunnen we alsjeblieft teruggaan naar de vraag:

CiteerWie geeft uitsluitsel...
Ik sluit me aan bij het eerste inhoudelijke antwoord, van Jan-Jacob: Bosrietzangers. Lijkt mij een relatief lange handpenprojectie.
Hartelijke groet,
Erik Jansen

HPM

Citaat van: HJDT op juli 27, 2018, 18:17:55 PM
Citeer

Je hoeft het niet met andere standpunten eens te zijn, dat ben ik ook regelmatig niet, maar als je geen respect kan opbrengen voor die standpunten en voor de mensen met die standpunten, dan hoor je hier volgens mij niet thuis.

En dat, beste Herman, is nou precies waar ik naar aanleding van je eerste post in dit onderwerp op doelde: je hoeft het er niet mee eens te zijn dat iemand hier een vraag stelt voor "eigen gewin" (in dit geval om de juiste naam van de betreffende vogels te weten te komen om die correct op Facebook te kunnen melden). Jij kunt daar geen respect voor opbrengen en dat was precies wat ik aan de kaak stelde. Met wat je hier schrijft ben ik het volledig eens: jij kunt dat respect niet opbrengen dus hoor je hier niet thuis (jemig, we zijn het ergens over eens). Zo simpel is het.

Wat betreft de andere onzin die je uitkraamt: als je werkelijk niet snapt dat dat nergens op slaat en dat je jezelf de slachtofferrol volledig onterecht aanmeet heb ik oprecht medelijden met je.

Dat medelijden moet je over denken vóórdat je mensen afmaakt om hun mening of hun keuze van antwoord.
Ik breng je in herinnering dat mjn eerste reactie slechts was 'Dit forum is niet voor jouw site en facebook maar voor Waarneming en Observado.' Feitelijkheden die jouw reactie op geen enkele manier rechtvaardigde, zeker niet na de eerste reactie daarna. En je blijft maar doorgaan. Doe je dit omdat je zoiets in het echte leven niet durft?
En wil je nu stoppen?

Herman van der Meer

ErikJansen

Citaat van: HPM op juli 27, 2018, 19:36:45 PM
Ik breng je in herinnering dat mjn eerste reactie slechts was 'Dit forum is niet voor jouw site en facebook maar voor Waarneming en Observado.'
Beste Herman,
Als je dit zo leest, vind je dit zelf dan niet een enorm botte opmerking? Je kan toch op een andere manier met elkaar om proberen te gaan, zodat het ook leuk blijft voor de iets minder fanatiekelingen?
Hartelijke groet,
Erik Jansen