kerkuil? = Buizerd.

Gestart door sjaakvantiel, juli 25, 2018, 12:14:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjaakvantiel

k zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/160402636
Kerkuil - Tyto alba gezien op 2018-07-23 Toldijk - Bakermarksedijk e.o.
Foto's:


Toelichting:
Ieder jaar wel een paar veren op het erf. Nu weer 2 stuks. Deze is 23.1 cm. Broedde hier 15 jaar geleden in de schuur, nu nog in een wagenloods 100 m verderop. Vliegt regelmatig over het erf.
bij voorbaat dank sjaak van tiel

keesschreven

Hoi Sjaak,

Dit is een staartveer van een adulte buizerd.
Zie bijv. hier voor Kerkuil: http://www.vogelfedern.de/sleu.htm: (staart)veren zijn een stuk kleiner, meer oranje en minder bandjes, die daarnaast een stuk grijzer en dunner zijn.

Misschien heb je nu wel een Buizerd rondom het erf i.p.v. een kerkuil?!
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

sjaakvantiel

#2
Buizerd zit er idd ook. Broedt ook in de buurt. Kerkuil zit er regelmatig, alleen krijg ik die vogel niet op de foto. Ik heb wel foto's gezien van veren van Kerkuilen die ook veel banden hebben (van internet geplukt, weet niet of dat mag)











Kennelijk klopt dat dan niet. Maar de lengtes zijn doorslaggevend dus. Ik wijzig de naam. bedankt Kees voor je reactie. Mvrg. Sjaak.

OJGoreng

#3
Citaat van: sjaakvantiel op juli 25, 2018, 22:53:38 PM
Ik heb wel foto's gezien van veren van Kerkuilen die ook veel banden hebben (van internet geplukt, weet niet of dat mag)

Die zijn van een juveniele bosuil (dood gevonden in het Noordhollands Duinreservaat, kennelijk). Zoals je die foto nu bij je eigen waarneming hebt staan mag inderdaad niet, omdat ze a) niet bij de waarneming horen, en b) er nu je eigen naam als fotograaf bij staat, terwijl de foto van Michel Klemanns site komt; dat laatste is dus een copyrightsschending.
Met vriendelijke groet, Zainal

sjaakvantiel

#4
Vermoedde ik al. De foto is verwijderd. Bedankt voor je reactie Zainal. Ik kreeg de link naar die foto niet voor elkaar. Vandaar. Mvrg. Sjaak.