Hoofdmenu

Transecten

Gestart door anthony, juli 22, 2018, 09:45:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

anthony

Hallo,

Ik doe regelmatig transecttellingen maar telkens heb ik het probleem dat mijn gpscursor "sprongen" maakt Als ik dan mijn route bekijk merk ik dat die onregelmatigheden vertoont en dat gegevens zoals gewandelde afstand en snelheid niet kloppen. Hoe kan ik dit verhelpen?

Groeten,
Anthony

Alex Kwak

Je moet er voor zorgen dat er een scherm open staat dat de GPS gebruikt. Dus bijvoorbeeld het invoerscherm of de kaart.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

anthony

OK. Bedankt voor de info

Groeten,
Anthony

Melchior van Tweel

Hallo allen,

Ik heb regelatig hetzelfde probleem. Ook als je een waarneming een paar meter opzij zet moet de GPS jouw locatie opnieuw zoeken wat soms (grote of kleine) sprongen maakt. Het zou voor het transect beter zijn als de GPS gewoon doorloopt, ook in de schermen waar dat niet nodig is en ook bij verplaatsen van de cursor. Is zoiets überhaupt mogelijk?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

Citaat van: Melchior van Tweel op juli 28, 2018, 12:50:19 PM
Hallo allen,

Ik heb regelatig hetzelfde probleem. Ook als je een waarneming een paar meter opzij zet moet de GPS jouw locatie opnieuw zoeken wat soms (grote of kleine) sprongen maakt. Het zou voor het transect beter zijn als de GPS gewoon doorloopt, ook in de schermen waar dat niet nodig is en ook bij verplaatsen van de cursor. Is zoiets überhaupt mogelijk?

Dat is zeker mogelijk en staat zelfs op de korte-termijn-planning.
Nadeel: meer batterijgebruik...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juli 28, 2018, 17:09:44 PM
Citaat van: Melchior van Tweel op juli 28, 2018, 12:50:19 PM
Hallo allen,

Ik heb regelatig hetzelfde probleem. Ook als je een waarneming een paar meter opzij zet moet de GPS jouw locatie opnieuw zoeken wat soms (grote of kleine) sprongen maakt. Het zou voor het transect beter zijn als de GPS gewoon doorloopt, ook in de schermen waar dat niet nodig is en ook bij verplaatsen van de cursor. Is zoiets überhaupt mogelijk?

Dat is zeker mogelijk en staat zelfs op de korte-termijn-planning.
Nadeel: meer batterijgebruik...

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=383332.msg2248280#msg2248280    ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Melchior van Tweel

 :duim: Ik wacht nog wel even af tot de beta een alfa wordt.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

Citaat van: Melchior van Tweel op augustus 02, 2018, 16:04:37 PM
:duim: Ik wacht nog wel even af tot de beta een alfa wordt.

Nou een alfa-versie is een pre-bèta  ;)
Maar ObsMapp zit inmiddels op 7.20
Ik ben benieuwd wat je er van vindt!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Andre321

CiteerIk heb regelatig hetzelfde probleem. Ook als je een waarneming een paar meter opzij zet moet de GPS jouw locatie opnieuw zoeken wat soms (grote of kleine) sprongen maakt. Het zou voor het transect beter zijn als de GPS gewoon doorloopt, ook in de schermen waar dat niet nodig is en ook bij v
Ik zou voor de optie kiezen om dit handmatig achteraf te corrigeren. Dat werkt namelijk altijd.