Iobs App 4.0.2 via TestFlight geinstalleerd, verwijderd en via AppSTore weer gei

Gestart door Andre321, juli 19, 2018, 20:56:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Andre321

Hoi
iObs App 4.0.2 via TestFlight geinstalleerd
Verwijderd via Opslag...Verwijder App (en niet waarnemingen en tellingen)
en via AppStore weer 4.0.2 geinstalleerd (dat was bljikbaar de laatste versie, mijn bedoeling was 4.0 te installeren)

Maar nu zijn al mijn waarnemingen en lijsten weg.
Klopt dat ?
Ik had alleen de app verwijderd.
Leuk overigens..die opmerking.
Kun je de Telling-opmerking  nog terugvinden op de website zelf of blijft dat in de app.

Sjaak Schilperoort

André, als je iObs verwijdert, dan verwijder je ook alle applicatie-data.

Een opmerking die je bij een telling toevoegt verschijnt na het verzenden van de telling op de website, onder veld "Toelichting" bij het betreffende transect en alle gerelateerde streeplijsten.

Andre321

CiteerAndré, als je iObs verwijdert, dan verwijder je ook alle applicatie-data.
Zo stond het er niet!! Het is ook op geen enkele wijze mogelijk dat je alleen de applicatie verwijderd ?

Maar ik gebruikte de applicatiedata / oude waarnemingen om achteraf een waarneming met foto toe te voegen. Helaas kan ik nu dus geen waarnemingen meer kopieren en aanpassen. Geen idee of het veel werk is..maar als ooit nog mogelijk wordt om in iObs de optie 'Voeg Foto toe'  TIJD + GPS uit de toegevoegde foto te halen dan zou dat mooi zijn, naast de optie 'Voeg toe'

Verder is het TELLINGEN overzicht in iObs veel mooier en overzichtelijker dan het overzicht in https://waarneming.nl/user/tracks/1058.
Een toevoeging als "Hoogeveen-Station" is duidelijker evt met bijv provincie.

Sjaak Schilperoort

André, voor iObs is het niet mogelijk om de applicatie te verwijderen maar de gegevens te laten staan. Als je updates doet via de app store of via testflight, dan behoud je wel altijd je gegevens.

Mooi dat je tevreden bent over de presentatie van tellingen binnen iObs. Maar wensen over het overzicht van tellingen op de website moet je elders indienen, dat zit buiten iObs.