Is dit een sneeuwgans ?

Gestart door pino10, juli 19, 2018, 17:04:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

pino10

Gefotografeerd bij huiduinerpolder. Hij heeft alle kenmerken van een Sneeuwgans

Wie kan mij helpen

Gr. Eric

Rick van der Weijde

Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

pino10

Bedankt voor de reactie, maar zou je dit kunnen uitleggen ? Deze gans heeft alle kenmerken van een sneeuwgans. Hier leer ik niet zoveel van.

Alvast bedankt

Gr. eric

OlivierO

Citaat van: pino10 op juli 19, 2018, 18:43:12 PM
Bedankt voor de reactie, maar zou je dit kunnen uitleggen ? Deze gans heeft alle kenmerken van een sneeuwgans. Hier leer ik niet zoveel van.

Alvast bedankt

Gr. eric

Deze gans heeft eigenlijk zo goed als geen enkel kenmerk dat op Sneeuwgans zou wijzen.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

pino10

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Dan heb ik het verkeerd gezien, dat hij oranjeroze poten en snavel had, dat hij zo goed als wit was en dat hij zwarte achterveren had. Ik begrijp dat ik er helemaal naast zat.  :huh:?

Ik zal het er mee moeten doen.

Gr. Eric

jeroenverburg

Zoek eens op dit forum naar soepgans of parkgans. Dan vind je allerlei eerdere topics waar dit is besproken. Bijvoorbeeld
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=99223

Je komt dan ook diverse topics tegen over 'sneeuwgans of soepgans/parkgans. Zo hoef je niet te wachten tot iemand dat hier weer opschrijft.

pino10

Bedankt Jeroen,

Dit is een antwoord waar een beginnende vogelaar wat aan heeft. Ik begrijp het wel hoor, ik ben niet de enige die jullie beantwoorden. Maar ik probeer er wel van te leren.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Gr. Eric

OlivierO

Citaat van: pino10 op juli 19, 2018, 20:39:33 PM
Bedankt Jeroen,

Dit is een antwoord waar een beginnende vogelaar wat aan heeft. Ik begrijp het wel hoor, ik ben niet de enige die jullie beantwoorden. Maar ik probeer er wel van te leren.

Nogmaals bedankt voor de reactie.

Gr. Eric

Dag Eric,

excuses als mijn antwoord te kort / bot was. Ik bedoelde het natuurlijk niet verkeerd.

Ondertussen heb je gezien dat het dus geen Sneeuwgans is.  :duim:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

pino10

Dank je wel, ik zal zelf ook eerst beter op de site kijken of er misschien al antwoorden zijn op mijn vragen.

Maar jij  natuurlijk ook bedankt voor het reageren.

Groet Eric

Roy Schroor

Citaat van: pino10 op juli 19, 2018, 19:40:06 PM
Dan heb ik het verkeerd gezien, dat hij oranjeroze poten en snavel had, dat hij zo goed als wit was en dat hij zwarte achterveren had.

Dat heb je vrij goed gezien. Hij is zo goed als wit, terwijl een Sneeuwgans ook echt sneeuwwit is. De snavel is oranje, die van een Sneeuwgans is echt roze en heeft een snijrand aan de zijkant die hier ontbreekt. Kortom, dit is een Parkgans :blink:
Met vriendelijke groet,
Roy