Hoofdmenu

Pestvogels

Gestart door Pim, januari 03, 2006, 22:56:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

harderbroek

CiteerHet gaat om circa 800 gemelde exemplaren.
groet,

Pim Julsing
Hallo Pim en anderen,

Even jouw gebruikt Pim daar jij meld 800 ex.

Eerder al genoemd voedselschaarste.

Nu was ik even benieuwd waaraan dat gestaafd is??

Door iemand in Scandinavie of deel van Siberie aangegeven?? Of een veronderstelling dat we veel pestvogels zien??

Opvallend vindt ik het aantal jonge beesten (om even bij de pestvogels te blijven t.o.v. andere jaren)

Dus komt het dat het door een goed broedseizoen (wat ook nog niet te bewijzen valt als op een plek veel jonge beesten worden waargenomen) is dat voedselschaarste optreed of is het een slecht bessenjaar in die streken??

Wie o wie geeft het antwoord?

M.v.g.
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

JohanvantBosch

We zijn nu halverwege januari en de teller voor deze maand staat op 10.673 gemelde exemplaren deze maand op waarneming.nl (mogelijk zitten hier nog wel wat dubbeltellingen tussen, dat weet ik niet). Dit zijn er al meer dan in de topmaand maart 2005, toen er 10.669 werden gemeld. Toen werden zelfs groepen van 300 exemplaren gezien, nu maximaal 100. Maar al met al zit de pestvogelstemming er goed in....

Op naar de 20.000....
Groeten,
Johan

acherontia

Afgelopen donderdag in Ede 127 exemplaren geteld. Maar het valt mij op dat de groep zich veelal opsplitst in diverse kleinere groepen, die pendelen tussen een aantal locaties in Ede. Wel heerlijk foto's kunnen maken het afgelopen weekend, eindelijk met mooi licht!

http://www.butterflies-moths.com/foto/images/pestvogel2.jpg

Vriendelijke groeten,

Jeroen Voogd

JohanvantBosch

Ik kwam op een website ook een melding tegen van 110 in Harderwijk. Volgens mij zijn er nog heel wat waarnemingen die niet doorkomen.

marcel123

In Houten is de soort op 3 plekken gezien die niet op de website staan. Dus het zijn er zeker meer.