Dicyphus Uitgekweekt.

Gestart door thijsdegraaf, juli 17, 2018, 10:06:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

thijsdegraaf

Even mijn kwekerij laten zien  :blink:
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/159634784
onzeker Zwervende bochelwants - Dicyphus errans gezien op 2018-07-07 Bergen (NH)
Foto's:


























Toelichting:
Op de bodem van mijn kasje groeit robertskruid (net als op andere plekken in de tuin). Toen ik het uitschudde had ik vijf nimfjes Dicyphus. Ik heb er twee in een bakje gedaan om op te kweken. Ik plaats vier foto's van verschillende nimfen en een foto van het robertskruid. Nog een foto van een nimf toegevoegd, gemaakt 13-7-2018. 15-7-2018 is hij verveld tot imago. Ik neem aan dat het Een D. errans is. Eerste antennelid is vrij rood. Misschien omdat hij nog vers is? 17-7. Heb nog foto's gemaakt en hem weer de vrijheid gegeven. Tweede nimf is op 18-7 helaas tussen de deksel gekomen en doodgegaan.

Arp

Top Thijs - goed plan om wat uit te kweken. Ik heb het laatst geprobeerd maar er bleken 2-3 soorten door elkaar van een plant gekomen te zijn  :rolleyes:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

KoenVerhoogt

Mooie serie hoor! Wat geef je ze eigenlijk te eten? Luizen?
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

thijsdegraaf

#4
Bedankt Koen en Henri.
CiteerWat geef je ze eigenlijk te eten? Luizen?
Uiteraard heb ik wat robertskruid, waar ze op zaten, in het bakje gedaan met wat moederkruid (Chrysanthemum parthenium), waar luizen op zaten.

IngridA

Vriendelijke groet, Ingrid
(met verontschuldigingen dat ik niet in het Nederlands schrijven kan, zie mijn introductie in m'n eerste bericht.)

thijsdegraaf


GerardL

de baas van de beessies, Thijs !


Mooie foto`s, goeie Thijs : alle stadia bij elkaar  :duim: :duim: :duim:

Grtzzzz


Gerard

thijsdegraaf

Thanks Gerard. Ben wel blij met de nieuwe Sony en een opzet lensje, dat ik van Arp heb gekregen.  :blink:

Marco de Haas

Mooi resultaat! Welke camera heb je nu?
Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie [url=http

thijsdegraaf

#10
CiteerWelke camera heb je nu?

Ben van Sony digitale camera DSLR-A450 naar een Sony Alpha SLT A68 gegaan en heb een nieuwe lens Tamron SP AF90mm F/2.8 gekocht. Die had ik ook al, maar die schoof knerpend uit en in als hij dat al deed. Volgens Cameraland door al het in acht jaar verzamelde duinzand  :blink:. Ze lieten ook een paar lenzen zien, die veel aantrekkelijker waren, maar helaas niet wat betreft de prijs.
Arp had me intussen een voorzetlensje gegeven om eens uit te proberen. Voor kleine insecten zoals dit wantsje maakt dat toch wel een verschil.

Arp

Leuk dat je er plezier van hebt Thijs  :duim:  :lol:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

#12
CiteerLeuk dat je er plezier van hebt Thijs  :duim:  :lol:
Ja... goed advies/cadeau.   ;)

jck


thijsdegraaf

Bedankt James. Helaas is nimfje 2 overleden (zat klem onder de deksel). Dus meer komt er niet.