roodzwarte wants ? >> rode halsbandwants

Gestart door debru050, juli 15, 2018, 22:22:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

debru050

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://amersfoort.waarneming.nl/waarneming/view/160034400
onzeker Bloemwants onbekend - Anthocoridae indet. gezien op 2018-07-15 Amersfoort - Moerasgebied Hooglandsedijk
Foto's:


vrij klein

Bij voorbaat dank, Henny de Bruin

Arp

Nee, een Miridae - 'tzal wel weer Deraeocoris ruber wezen  :blink:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

debru050

Bedankt Arp, deze naam werd ook al aangegeven bij "controleer waarneming". Op Google afbeeldingen vond ik met die naam inderdaad soortgelijke donkere exemplaren. Het zal dus inderdaad wel een Rode halsbandwants zijn.  Mvrgr, Henny

Arp

#3
Graag gedaan :)

Citaat van: debru050 op juli 16, 2018, 13:27:00 PM
Op Google afbeeldingen ...
Ga je nou serieus op Google afbeeldingen kijken naar mogelijk foutief gedetermineerde onzin die anderen ergens op internet hebben gegooid, terwijl wij hier zelf (dankzij Berend!!) 'swerelds grootste verzameling van GEVALIDEERDE foto's van die soort hebben  :rolleye:  :rolleyes:  :wacko:  :police:

Niet zo handig hoor ;)  O0

P.S. Dat blauwe hierboven is een link ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

Of even bij de informatie kijken. Staan de verschillende vormen bij, ook de jouwe  :blink:: https://waarneming.nl/soort/info/1984

debru050

Ja de werkwijzen van sommige waarnemers zijn ondoorgrondelijk en niet altijd de slimste. Bedankt heren voor de terechtwijzing, maar vooral ook voor de links naar de informatie op Waarneming.nl zelf. Mvrgr, Henny

Arp

Citaat van: debru050 op juli 16, 2018, 21:52:06 PMmaar vooral ook voor de links naar de informatie op Waarneming.nl
Dat was uiteraard de echte bedoeling - schaamteloze zelfpromotie  ;D (er is hier echt heel veel goede info en foto's bij elkaar gebracht!)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

hiskodevries

Citaat van: Arp op juli 16, 2018, 21:59:45 PM
Citaat van: debru050 op juli 16, 2018, 21:52:06 PMmaar vooral ook voor de links naar de informatie op Waarneming.nl
Dat was uiteraard de echte bedoeling - schaamteloze zelfpromotie  ;D (er is hier echt heel veel goede info en foto's bij elkaar gebracht!)
:duim:
en bij imago`s van wantsen doet de optie 'controleer determinatie' het best wel goed.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

pdeknijff

Wordt het geen tijd om op het forum eerst standaard te verwijzen naar de echt FANTASTISCHE controleer optie.
Ik ben zwaar onder de indruk.
Natuurlijk, bij aardig wat foto's werkt het niet goed, maar dat komt dan omdat de identificatie vaak erg lastig is.
Mijn nieuwe werkwijze is nu invoeren, controleren, bij soortinfo naar valkuilen zoeken (bij wantsen echt zeer fraai), en als het dan nog niet lukt naar het forum.
Hulde een ieder!
gr,
Peter de Knijff
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Arp

Indeed: Een verbazingwekkend sterk staaltje informatietechniek - erg indrukwekkend wat het ding nu al kan  :duim:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

debru050

Ik heb het systeem nu eens uitgeprobeerd op mijn meldingen van nachtvlinders en ben echt onder de indruk : zelfs bij minieme verschillen tussen de soorten komt het systeem snel met een (meestal goede) determinatie.