Hoofdmenu

Groenling

Gestart door jaapo, februari 20, 2008, 10:50:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

jaapo

Vanmorgen rond 9.00u zat er in de hoge berk in de tuin van de buren (Tempellaan, Bilthoven) een groenling te roepen. Dat vind ik wel heel vroeg. Of zijn er al meer? Van de week dacht ik ook een tjiftjaf te horen, maar daar twijfel ik aan, dus ik meld hem niet officieel.
Jaap Oskam, De Bilt

laatvlieger

Dat kan prima hoor. Groenlingen zijn de hele winter in Nederland aan te treffen. Het zingen van veel soorten (ik neem dat je dat eigenlijk bedoeld, want roepen doen vogels het hele jaar wel), begint bij veel soorten rond deze tijd weer. Ik heb bijvoorbeeld ook al vinken en goudvinken horen zingen, soms nog wel wat aarzelend.

Tjiftjaf zou ook kunnen, hoewel die wel een heel stuk schaarser zijn in de winter.

Dat die groenling gisteren zong, verbaast me overigens wel een beetje. Omdat het gisteren zo'n grauwe dag was. Vogels zijn wat dat betreft net mensen. Ze houden ook niet zo van guur en grauw weer.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

frankw

#2
CiteerDat die groenling gisteren zong, verbaast me overigens wel een beetje


CiteerVanmorgen rond 9.00u
:whistle:

michel.wissink

#3
CiteerDat die groenling gisteren zong, verbaast me overigens wel een beetje. Omdat het gisteren zo'n grauwe dag was
???

Hier in het zonovergoten Twente hoor ik de laatste dagen veel rollers van groenlingen. Verder veel roodborst, héél veel koolmees en één zanglijster; heerlijk!
Overigens nog geen tjiftjaf, maar ook die verwacht ik elk moment.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

jaapo

Inderdaad, de groenling zong en niet gisteren, maar vanmorgen, bij licht bewolkt weer.
Jaap Oskam, De Bilt